• USED
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-01-2023
Hallo,

Mijn moederbord is een Striker II NSE (vista32) en heb er op dit moment 2x 1GB OCZ ReaperX (OCZ3RPX1333EB2GK) in zitten. Ik wilde graag iets meer geheugen en wilde graag dual channel houden.
3gb vind ik genoeg maar er zijn geen passende 512MB dual channel modules in de QVL.
Dus moet ik naar 4GB

Aangezien mijn huidige ram een extreem grote heatsink heeft kan ik niet 4x 1GB van deze modules plaatsen.
Ik heb lange tijd rondgekeken maar ik heb nergens kunnen vinden wat de dikte van andere ram modules zijn.
met name de Patriot 2x 1GB (PDC32G1333LLK)
Ik heb ongeveer 8mm over tussen de modules die een maximale hoogte kunnen hebben van 30mm
In de QVL van deze moederbord is er niet veel keuze uit verschillende modules.
Heeft iemand deze modules of weet iemand meer over de dikte van hier van dan is dat zeer welkom.

Alvast bedankt.

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05 13:58

SECURITEH

Man of legend.

Als ik naar dit plaatje van je RAM kijk zou ik zeggen dat het zo is ontworpen dat 4 reepjes precies zou passen..

Afbeeldingslocatie: http://www.ocztechnology.com/images/products/memory/b/reaperx_mobo.jpg

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 22:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Anders prop je even je 2 reepjes naast elkaar om te testen of het past?

• USED
Dat had ik al geprobeerd de heatsinks komen dan zodanig in de verdrukking dat de reepjes helemaal uit hun fatsoen worden gedrukt.

Quote van OCZ Support Forum Manager
"4 Original Reaper will fit. The Reaper X are a bit too wide to fit 2 modules side by side, we are working on this issue "
http://www.ocztechnologyf...um/showthread.php?t=32732

Verwijderd

zelfde probleem had ik ook met mijn ddr1 modeulens met heatsinks.
Trouwens die heatsinks zijn niet eens nodig.
Zit er gewoon op als show .

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

De heatsinks hebben het nadeel dat de warmte onder de plaatjes blijft hangen. Zonder airflow worden je chippies zelfs een paar graadjes warmer daardoor.
Echter met wat airflow erop maakt het wel degelijk verschil. Een paar graadjes weer, maar toch.

Uiteraard kan je prima zonder heatsinks draaien. Het kan alleen een rotkarwei zijn om ze er af te krijgen, met kans dat je de chippies beschadigt.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

USED schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:15:
"4 Original Reaper will fit. The Reaper X are a bit too wide to fit 2 modules side by side, we are working on this issue "
LOL. Zou handiger zijn als ze dit soort, dik voordeHand liggende " issue's" oplossen voordat het artikel in de winkelschappen ligt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 12:54

Sick Nick

Drop the top!

En voor de oplossing hoef je denk ik niet eens een technisch ingenieur te zijn, gewoon die koeldingen niet schuin boven je geheugen zetten zoals ze nu zijn (beetje zo dus / ) maar gewoon rechtop zetten(meer zo | ). Als het dan _net_ niet past, gewoon die koelblokken een mm of 2 minder breed maken.

Stelletje heldere lichten daar :+

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Madrox schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:54:
[...]

LOL. Zou handiger zijn als ze dit soort, dik voordeHand liggende " issue's" oplossen voordat het artikel in de winkelschappen ligt.
OCZ heeft er af en toe een houtje van "incomplete" producten op de markt te brengen. De Neural Impulse Actuator is hier ook een goed voorbeeld van.

• USED
Ik denk dat ik toch uitkom op het modden van de heatsinks, even langs de schuurband houden 8)7
Pagina: 1