[EeePC 900] wil niet booten vanaf USB/SD

Pagina: 1
Acties:

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Hallo, sinds een week heb ik een EeePC 900 waar windows standaard op geïnstalleerd stond. Het was een krijgertje dus ik had geen keus. Nu wil ik netjes xubuntu gaan installeren, echter ben ik nu al een paar uur aan het klooien zonder enig resultaat.
De EeePC van mij wil namelijk niet booten vanaf een USB stick maar ook niet vanaf een SD kaart?!
Ik heb meerder programma's en tutorials doorlopen om een Xubuntu live USB installatie te maken waaronder:
-Fedora Live-usb-creator
-unetbootin
-verschillende tutorials met syslinux.

Nu willen al deze probeersels (op usb sticks en op sd kaartjes) prima booten op mijn andere acer laptop en een mini-ITX systeem wat ik hier heb staan, maar de EeePC boot er niet op, elke keer wordt gewoon windows opgestart.
In bios staat removable storage als 1st boot device.

ook heb ik geprobeert andere boot devices uit te schakelen maar dan start hij (zoals te verwachten valt) helemaal niet meer op.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe, of wat ik anders kan doen om Xubuntu te installeren op mijn EeePC?
Ik heb niet de beschikking over een externe USB CDROM/DVD drive dus die optie valt helaas af.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Zorg dat in de bios onder "Advanced" "OS Installtion" op "[Finished]" staat. Pak daarna je SD-kaartje of USB-Stick. Stop deze in de EEE en start de EEE op. Tijdens het booten moet je op de "esc" knop drukken. Daarna krijg je venster te zien met booteble devices.

Er staat nog veel meer info in het grote eeepc topic. [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8

[ Voor 8% gewijzigd door Caveman op 16-11-2008 14:36 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• TygeR
Bedankt voor deze tip, als ik in advanced de OS installatie op finished zet en tijdens het booten op escape druk, krijg ik inderdaad een overzichtje. Ik kan de SD kaart of USB stick (net wat ik er in heb zitten selecteren) alleen start hij dan als ik bevestig gewoon vrolijk windows XP weer op... 8)7
Kan er nog iets zijn wat ik niet goed doe?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Raar, de mijne doet het op deze wijze... Ik heb dan geen idee wat er dan verder mis zou kunnen zijn.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• TygeR
Ik heb nog even wat doorgeprobeert met jou methode:

4 verschillende usb sticks: Geen succes
2 verschillende SD cards: Geen succes
SD card in externe lezer: En Booten!!! Dit werkt wel. :D

In mijn ogen zeer vreemd, overigens booten alle geprobeerde USB-sticks en SD kaarten wel in mijn andere laptop...

Misschien is er iemand die dit kan verklaren, het probleem is voorlopig nu wel opgelost maar zou toch graag willen weten waar dit door zou kunnen komen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Move naar NOS, dit is software, geen hardware.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-01 13:35

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Done!

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Precies hetzelfde probleem gehad op mijn eee 1000h. Oplossing was in de bios onder Boot, Hard Disk Drives, de 1st Drive als dat usb stickje te zetten, dus niet de harde schijf. Vreemd genoeg viel bij mij het usb stickje dus niet onder Removable devices.

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 00:29

tim427

Turbulence!

Petok schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:58:
Precies hetzelfde probleem gehad op mijn eee 1000h. Oplossing was in de bios onder Boot, Hard Disk Drives, de 1st Drive als dat usb stickje te zetten, dus niet de harde schijf. Vreemd genoeg viel bij mij het usb stickje dus niet onder Removable devices.
Dat heb ik altijd al gehad! USB sticks staan bij mij altijd (maakt niet uit bij welke PC) onder Harddisks...

BTW, dan werkt/hoort het nog wel te werken via de Boot-menu

• TygeR
GENETX schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:12:
Move naar NOS, dit is software, geen hardware.
Sinds wanneer zijn opstart problemen in een laptop zonder OS software?
Dit probleem is laptop en dus hardware specifiek en heeft niets met software te maken, heb geloof ik al duideijk in mijn post aangegeven dat ik onder verschillende hardware verschillende resultaten boek. En volgens mij is een SD kaart ook geen software... (jah sorry hoor ben pas zo'n jaar of 10 geregistreerd bij tweakers.net maar vind de moderators sinds een aantal jaren nogal erg vervelend en pietluttig)

Maar goed, probleem doet zich nog steeds voor, zou graag van een SD kaart af booten zonder mijn externe lezer te gebruiken? iemand hier mogelijkheden voor? Kan het ook aan de SD kaart zelf liggen?
Pagina: 1