Promise Fasttrack & Via PC2500 problemen

Pagina: 1
Acties:

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Vele topics over eigenwijze RAID controllers maar over deze combi vind ik niets, dus vandaar:

mainboard:
VIA PC1 PC2500 (CN700+C7-D)

RAID controller:
Promise Fasttrak100 TX4 (4x IDE)

1) Als de Promise kaart ingestoken is, is het mainboard BIOS setup screen niet meer bereikbaar
2) De controller zoekt naar aangesloten schijven, maar vind niets, en hangt dan vlak voor de CTRL-F melding (Promise BIOS)

Tot nu toe:
- vier verschillende schijven getest.
- alle kanalen getest
- verschillende kabels getest
- Master jumpers gecheckt
- in andere machine getest (werkt ok)
- BIOS PC2500 ge-update (Promise kaart heeft laatste bios)
- Alle onboard PCI devices en ACPI gedeactiveerd, en IRQ config gereset
- ander PCI slot genomen (zijn er maar 2)
- uiteraard ViaArena en Promise forums etc. afgezocht

Heeft iemand hier mee ervaring (en het op kunnen lossen), of is deze combi gewoon plain incompatibel?

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit probleem komt wel vaker voor en naar mijn idee is er vaak in een dergelijke situatie en Promise Fastrak er bij betrokken. Ikheb hetzelfde probleem gehad, in mijn geval lag een onboard Promise controller dwars met een extra Promise Fastrak als PCI kaart.

Het probleem is dat beide controllers dezelfde recources willen gebruiken, o.a. geheugen adressen en interrupts, alleen deze niet met elkaar willen delen. Je kunt proberen handmatig dergelijke recources toe te kennen, maar goed mogelijk dat de controllers dit niet slikken. (dat was bij mij het geval)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Als afsluiting:

Heb nu als alternatief een 3Ware 7506-LP, en die werkt meteen zonder enig probleem.
Het is dus toch de combi (of beter, de promise kaart).

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.