Toon posts:

PC loopt vast in meeste spellen, sommige niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

ik zit met een probleem; sinds een tijdje loopt mijn computer in de meeste spellen (fallout 3, far cry 2, world of warcraft, call of duty 5) heel snel vast, andere (red alert 3, dead space) kan hij echter wel zonder problemen draaien. Ook krijg ik artifacts in alle spellen als ik upgrade naar de nieuwste drivers, de 169.38 drivers van nvidia zijn de nieuwste waarbij ik dat niet heb.

Ik heb ook al mijn processor, werkgeheugen en videokaart omstebeurt vervangen om te testen of het daar aan lag maar hij loopt nog steeds vast met andere onderdelen. Ik heb ook een clean install gedaan maar dat helpt ook niet. Ik ben dus een beetje door mijn ideeën heen en vroeg mij af of iemand hier zoiets eerder heeft meegemaakt of een idee heeft waar het aan ligt.

mijn computer;

pentium 4 2,8 mhz
Nvidia 7600 GT AGP
1 GB werkgeheugen

als iemand mij zou kunnen helpen zou ik dat zeer waarderen!

mvg,

Guido

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Allereerst mvg is niet nodig op GoT. Lees de Faq even.

Als het met een clean install, ander geheugen en een andere videokaart nog steeds vast blijft lopen dan verdenk ik je voeding.

Hoeveel watt is deze? Heb je de mogelijkheid om een andere te lenen/testen? Hoe loopt hij vast? Reboot hij meteen? Kijk ook even naar je temps (cpu temp) om te kijken of deze niet te hoog wordt en dat hij daarom vast loopt.

Verder denk ik niet dat dit echt thuis hoort in dit subforum, is eerder een hardware/software probleem.

[ Voor 37% gewijzigd door Workaholic op 16-11-2008 14:17 ]

Mijn V&A

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Misschien een tip om eerst even de faqs door te lezen mbt het starten van een topic.
En de search gebruiken om te kijken of er iemand al oplossing heeft gevonden voor jou probleem.
Zoiezo zal je eerst de stappen moeten ondernemen die hier staan beschreven:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de sneller reacties,

mijn voeding is 450 Watt, maar wel een goedkoop merk inderdaad ( Maxpower) en al meer dan 2 jaar oud. Ik heb net een 3d mark 05 gedraaid en hierbij de voltages in de gaten gehouden, mijn +12V varieert van 11,6 tot 11,8 V en de rest ligt net allemaal iets lager dan bedoelt. In de troubleshooter staat dat dit wel acceptabele waardes zijn.

wanneer hij vastloopt blijft hij op het huidige scherm steken en kan ik niks meer doen, ook geen alt-tab of ctrl-alt-del, en moet dus handmatig herstarten.

Ik zal hem morgen testen met een andere voeding aangezien ik er nu geen voor handen heb.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Workaholic schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:16:
Kijk ook even naar je temps (cpu temp) om te kijken of deze niet te hoog wordt en dat hij daarom vast loopt.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Je voltages in de gaten houden en concluderen dat deze binnen de juiste waardes zijn is geen garantie dat deze in orde zijn en of de rest van de voeding stabiel/in orde is.

Ook het aantal Watt zegt ook niet altijd alles. Pak een a-merk voeding, of neem je pc mee naar een pc-boer die willen vast wel even een voeding daar uitlenen/testen.

Voeding problemen zijn meestal gekoppeld aan het spontaan opnieuw opstarten van je pc, helemaal niet opstarten of meteen uitvallen.

Als alles echt hangt, kan het best wat anders zijn, maar werk alles af en dan kom je vanzelf het probleem tegen.

Zorg ook dat je geen insteek kaarten hebt aangesloten om deze uit te sluiten (IRQ problemen). Als je twee geheugen bankjes hebt, haal er desnoods 1 uit etc etc.

Ik gok echter nog steeds op je voeding/cpu temp omdat je zegt dat de pc goed werkt, alleen wanneer je de pc goed aan het werk zet met recente spellen klapt hij vast.

In sommige gevallen is het combinatie van een aantal dingen, maar zoals ik al zei.. alles staat in de troubleshooter hierboven.. ga alles langs en dan kom je het vanzelf tegen.

Gebruik eventueel cpu/video stress tools en een memtest iso om je geheugen uit te sluiten. Suc6

Mijn V&A

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Spielerij - Problemen & VragenVideokaarten & Beeldschermen

Omdat het toch echt een hardware-probleem is, en niet iets met een specifiek spel te maken heeft :)

Ik zou eens beginnen met het verwijderen (en opschonen van) _alle_ drivers, met behulp van wat driver cleaners. Het kan dat er daar het een en ander blijft hangen en mis gaat. Je voeding en temperaturen checken, en uiteraard de troubleshooter doorlezen is ook wel een vereiste.
Pagina: 1