Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[BUG] Kan nieuws van vrijdag niet openen

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanuit de FP op de link klik met de laatste nieuwsberichten van vrijdag, dan krijg ik een foutmelding: Internet Explorer cannot open the Internet site http://tweakers.net/nieuws/list/1226617200. Operation aborted. En dat terwijl de pagina gewoon geopend staat. Zodra ik op OK klik, verdwijnt de pagina en komt er een lege pagina met de volgende standaard tekst:
Internet Explorer cannot display the webpage

Most likely causes:
You are not connected to the Internet.
The website is encountering problems.
There might be a typing error in the address.

What you can try:
Diagnose Connection Problems

More information
Ook vanuit nieuws van zaterdag (link onderin naar nieuws van vrijdag) krijg ik deze melding. Ik heb het op twee computers getest hier, beide geven dezelfde melding. Zometeen even op een derde proberen. :-)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:35
werkt hier gewoon :? (Wel met FF maar dat moet niets uitmaken)... Probeer eens de cache en andere data te legen/verwijderen, misschien is dat het probleem...

edit: maakt dus toch wat uit :+

[ Voor 89% gewijzigd door maarud op 16-11-2008 22:05 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Da's een beruchte IE bug...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
maarud schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:50:
werkt hier gewoon :? (Wel met FF maar dat moet niets uitmaken)... Probeer eens de cache en andere data te legen/verwijderen, misschien is dat het probleem...
Zelfs na de cache helemaal geleegd te hebben (delete browsing history) blijft de foutmelding. Het frapante is dat ik de site wel zie! Hij laadt hem keurig en aan het einde komt hij dus met die melding.

Wat kan zoiets nou weer veroorzaken? Alle andere pagina's van tweakers.net die ik gecheckt heb doen het prima. Alleen deze heeft een probleem.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

🌞🍃

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:03:
[...]

Zelfs na de cache helemaal geleegd te hebben (delete browsing history) blijft de foutmelding. Het frapante is dat ik de site wel zie! Hij laadt hem keurig en aan het einde komt hij dus met die melding.

Wat kan zoiets nou weer veroorzaken? Alle andere pagina's van tweakers.net die ik gecheckt heb doen het prima. Alleen deze heeft een probleem.
Like I said: het is een bug in IE die in bepaalde situaties voor kan komen (en zelfs in IE8 waarschijnlijk niet helemaal gefixed zal zijn :X). De beste oplossing is inderdaad een betere browser installeren :Y)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een manier gevonden om toch het nieuws te lezen, zonder een alternatieve browser :-)

Ik heb de site opgeslagen en lokaal bekeken. Dit gaat prima, maar als ik dan bovenin Allow Blocked Content klik in de gele informatiebalk, krijg ik weer dezelfde melding. De site verdwijnt na een foutmelding.

Eind goed, al goed ;)

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:10
Dat heeft ermee te maken dat scripts in div's zitten, die verkeerd met het DOM omgaan. Zie ook BUG: Error message when you visit a Web page or interact with a Web application in Internet Explorer: "Operation aborted"

Heel vervelende bug idd en jammer dat ze het nog steeds niet gefixed hebben. Het leven zonder deze bug zou veel ergenis schelen namelijk :P

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het zijn niet de scripts die verkeerd met de DOM omgaan, maar IE die niet in staat is om bepaalde dynamische aanpassingen te doen in de renderfase. Het is echter niet zo dat zo'n bepaald script in alle situaties fout gaat wat het gewoon een lastig iets maakt om te voorkomen.

In dit geval vermoed ik dat het filmpje in nieuws: Funcom voegt Ymir's Pass toe aan Age of Conan de oorzaak is; daar wordt SWFObject voor gebruikt (ook genoodzaakt door IE met hun 'click to activate' oplossing ivm het eolas patent) en dat gaat ws fout door de diepere nesting in de nieuws-overzicht pagina.

In IE8 zal een dergelijke situatie gelukkig niet meer leiden tot een 'operation aborted' gevolgd door een foutpagina, echter hebben ze de onderliggende bug nog steeds niet gefixed.

Intentionally left blank

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:10
crisp schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:47:
Het zijn niet de scripts die verkeerd met de DOM omgaan, maar IE die niet in staat is om bepaalde dynamische aanpassingen te doen in de renderfase. Het is echter niet zo dat zo'n bepaald script in alle situaties fout gaat wat het gewoon een lastig iets maakt om te voorkomen.
Oeps, niet goed gelezen :$

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

unable to fix

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.