Verkoper weigert artikel op te sturen of geld terug te geven

Pagina: 1
Acties:
  • 1.157 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:04

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Topicstarter
Ik zit al een hele tijd te wachten opoordopjes die ik van knip zou kopen. Hoewel we bij elkaar in de buurt wonen, mag ik ze niet bij hem komen ophalen. Hij wilde ze opsturen. Ik heb toen de helft van het afgesproken bedrag (€16/2 = €8) overgemaakt; de andere helft zou ik overmaken als het pakketje aankomen was of hij een tracktrace-code zou sturen. Hij heeft echter nooit het pakketje opgestuurd.

Hij heeft me meerdere malen via de email beloofd dat hij 'het echt morgen zou versturen', maar dat is dus nooit gebeurd. Vorige week heb ik hem gezegd dat hij de oordopjes mag houden, maar dat ik dan wel mijn geld terug wil. Ondertussen zijn we een maand verder dan het begin van dit verhaal, en heb ik nog niets terug gezien.

Zijn er acties mogelijk? Ik snap dat het niet om een groot bedrag gaat, maar ik vind het toch vervelend.
We staan niet toe dat tweakers elkaar in het openbaar beschuldigen. Iedereen wordt onschuldig geacht tot zijn of haar veroordeling

[ Voor 13% gewijzigd door Longbeard op 19-11-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Klinkt alsof je bent opgelicht door iemand van 14. :)

Ik denk dat je weinig kunt doen, rechterlijk gezien dan. Je kan er wel mee dreigen natuurlijk.

Ik heb ook wel eens zo iets gehad trouwens, ging om een audio plugje oid. Lang terug, had toen nog geen email. Gewoon iedere dag bellen. Geen dagen overslaan, gewoon iedere dag bellen. Liefst vroeg.

[ Voor 40% gewijzigd door cornelixnootje1 op 16-11-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Topicstarter
Nou, de beste persoon is even oud als ik (als ik z'n profiel mag geloven). Helaas weet ik dat veel van mijn leeftijdsgenoten gewoon niet volwassen genoeg zijn voor dit soort praktijken. Erg spijtig. Probleem is dat ik zijn telefoonnummer niet heb. Hij is namelijk erg paranoia (hij heeft ook nooit zn voornaam verteld, die heb ik later teruggevonden). Ik heb nu dus wel zijn voor-, achternaam en postcode, dus ik zou alsnog langs kunnen gaan, maar ik wil geen ruzie. Ik kan geen hyve vinden om onder te spammen >:) :p .

Misschien kan ik iets met de bank regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mr.Qips schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:39:
Zijn er acties mogelijk? Ik snap dat het niet om een groot bedrag gaat, maar ik vind het toch vervelend.
Je hebt een les geleerd en daar heb je 8 euro voor betaald. Wil je er nu echt een hoop tijd in gaan steken om of die oordopjes of die 8 euro terug te krijgen? :?

Uiteraard is het lullig dat je 8 euro kwijt bent, maar behalve het regelmatig verzenden van mail zou ik het er verder bij laten. De bank gaat je overigens niet helpen, je hebt zelf dat geld overgemaakt waardoor storneren niet aan de orde is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:10
Je hebt z'n voor-, achternaam en postcode. Dat is misschien al genoeg om een telefoonnummer te vinden, liefst een vast nummer (geen mobiel).
Bel op een moment dat hij waarschijnlijk niet thuis is en als je een van z'n ouders krijgt, doe je verhaal. Klinkt misschien achterbaks, maar die ander moet ook leren dat 'ie niet mag oplichten. Ook niet voor 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 12:07
pven schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:57:
[...]

Je hebt een les geleerd en daar heb je 8 euro voor betaald. Wil je er nu echt een hoop tijd in gaan steken om of die oordopjes of die 8 euro terug te krijgen? :?

Uiteraard is het lullig dat je 8 euro kwijt bent, maar behalve het regelmatig verzenden van mail zou ik het er verder bij laten. De bank gaat je overigens niet helpen, je hebt zelf dat geld overgemaakt waardoor storneren niet aan de orde is.
Sorry, maar dit vind ik werkelijk onzin. De grote van het bedrag heeft toch geen belang. Als de andere partij zo'n 100 mensen per maand voor 8 € oplicht, is dat een aardige bijverdienste. Ik heb laatst voor 10 € een klacht ingediend hier en na 3 weken was alles netjes opgelost.

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
vanaalten schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:03:
Je hebt z'n voor-, achternaam en postcode. Dat is misschien al genoeg om een telefoonnummer te vinden, liefst een vast nummer (geen mobiel).
Bel op een moment dat hij waarschijnlijk niet thuis is en als je een van z'n ouders krijgt, doe je verhaal. Klinkt misschien achterbaks, maar die ander moet ook leren dat 'ie niet mag oplichten. Ook niet voor 8 euro.
Sommige achterbaksheid kun je echter alleen maar met achterbaksheid beantwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Topicstarter
Ik heb zn telefoonnummer niet kunnen vinden. Met behulp van zijn postcode kon ik de mogelijke huisnummers traceren (17, 18, 19 of 21), maar zijn buren hebben nog nooit van de familie *** gehoord.

Als hij een verkoopban op T.net krijgt, vind ik dat ook wel die €8 waard ;) .

Mn pa zegt dat we geen zaken meer gaan doen met allochtonen; toch jammer dat ze telkens maar weer hun reputatie waar maken |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Mr.Qips schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:51:
Mn pa zegt dat we geen zaken meer gaan doen met allochtonen; toch jammer dat ze telkens maar weer hun reputatie waar maken |:( .
Ho! Ho! Ho!

Dude, je bent 18, je hebt nu 1x een slechte ervaring met een allochtoon, en je hebt een racistische vader. Dus ik begrijp je frustratie, maar zeg alsjeblieft niet "ze". Dat kun je alle andere allochtonen niet aan doen.

Je kan beter "in het vervolg" alleen zaken doen met mensen die wel met je willen afspreken als ze toch bij je in de buurt wonen, en waarvan je op zijn minst een telefoonnummer hebt. Dat levert je meer op dan alleen nog maar met Nederlanders zaken willen doen. :X

[ Voor 24% gewijzigd door cornelixnootje1 op 16-11-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
cornelixnootje1 schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:05:
[...]

Ho! Ho! Ho!

Dude, je bent 18, je hebt nu 1x een slechte ervaring met een allochtoon, en je hebt een racistische vader. Dus ik begrijp je frustratie, maar zeg alsjeblieft niet "ze". Dat kun je alle andere allochtonen niet aan doen.

Je kan beter "in het vervolg" alleen zaken doen met mensen die wel met je willen afspreken als ze toch bij je in de buurt wonen, en waarvan je op zijn minst een telefoonnummer hebt. Dat levert je meer op dan alleen nog maar met Nederlanders zaken willen doen. :X
Er zit veel tuig onder de allochtonen, naast heel veel aardige goedwillende mensen. Maar de gevangenissen zitten helaas vol met mensen van allochtone afkomst. Veel meer dan dat er percentueel in nederland wonen.
Daarmee zijn niet alle allochtonen bedriegers, maar veel bedriegers zijn dus wel allochtoon.
Dus inderdaad zou ik ook voorzichtig zijn met kopen van allochtonen. Vooral van bepaalde afkomst.

Iemand racist noemen, omdat die persoon na slechte ervaringen geen zaken meer wil doen met allochtonen, is net zo vooringenomen als de eerdere opmerking. Je weet niet hoeveel ervaringen iemand heeft, voor hij zo'n opmerking maakt.
Jij bent wat dat betreft behoorlijk vooringenomen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Mr.Qips schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:39:
Het is al een paar keer gemeld: maak in ieder geval een beoordeling aan.
Dan hebben je mede -tweakers er in ieder geval iets aan, mochten ze wat willen kopen.
Mocht het allemaal weer goed komen mag je de beoordeling weer corrigeren (of laten intrekken).

Bij zijn beoordeling staan al wat minnetjes zie ik nu uit mei en juni 2008.

[ Voor 16% gewijzigd door HeyDude op 17-11-2008 14:12 . Reden: user beoordeling opgezocht ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Quacka schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:41:
[...]

Iemand racist noemen, omdat die persoon na slechte ervaringen geen zaken meer wil doen met allochtonen, is net zo vooringenomen als de eerdere opmerking. Je weet niet hoeveel ervaringen iemand heeft, voor hij zo'n opmerking maakt.
Jij bent wat dat betreft behoorlijk vooringenomen.
Ik noem iemand een racist als deze bij een zakelijke transactie de stekker eruit haalt als iemands' naam "Khalid" is.

Wel kopen van Hans, Harry en Henk, maar Yussuf, Musa en Khalid de deur wijzen, dat is racisme. Of je nou veel problemen hebt gehad met allochtonen of niet (zoals jij het rechtvaardigt), het blijft racisme. Daar is weinig vooringenomens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
-Klimaks- schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:20:
[...]

Sorry, maar dit vind ik werkelijk onzin. De grote van het bedrag heeft toch geen belang. Als de andere partij zo'n 100 mensen per maand voor 8 € oplicht, is dat een aardige bijverdienste. Ik heb laatst voor 10 € een klacht ingediend hier en na 3 weken was alles netjes opgelost.
Het is niet dat ik een miljonair ben, maar al die moeite voor 'een paar' euro gaat me echt te ver. Een klacht indienen kost ook weer tijd, daarna moet je in de gaten houden of er response op komt. Ik (=persoonlijke mening ;)) vind dat een hoop werk voor een paar euro; ik zou mijn lesje geleerd hebben en het de volgende keer wat anders aan pakken. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
pven schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:19:
Het is niet dat ik een miljonair ben, maar al die moeite voor 'een paar' euro gaat me echt te ver.
Als ik echt doelbewust belazerd zou worden, zou ik die moeite er graag voor over hebben, en aangifte gaan doen. Wellicht krijg je je 8 euro niet terug, maar zoiets wordt wel genoteerd. Dat alleen al zou het me waard zijn. Anderen kunnen daar in de toekomst ook wat aan hebben, als het een echte oplichter betreft. Dan is het natuurlijk wel van belang dat anderen ook aangifte doen, en niet denken "ach, laat maar zitten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Ik zou op zijn minst een topic starten op: http://www.internetoplichting.nl/, daarna kun je hem via google vinden,en kan iedereen zien dat hij onbetrouwbaar is. Ook als jij er niet mee gered zou zijn,dan is een ander toch gewaarschuwd.

[ Voor 52% gewijzigd door pcgek op 17-11-2008 19:44 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Vraag:
een tijd terug werd gemeld dat je de betreffende verkoper niet mocht vermelden in dit soort topics ivm privacy etc. Nu staat al een dag of zo zijn gebruikersnaam in de eerste post vermeld.
Zijn de regels inmiddels verandert op dit punt?

NB begrijp me niet verkeerd, het is handig om de naam te weten om erger te voorkomen
maar het kan ook een foutje zijn en hem/haar vals beschuldigen...

[ Voor 3% gewijzigd door HeyDude op 18-11-2008 19:04 ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Topicstarter
knip

Om terug te komen op mijn verhaal: ik heb knip omlaag gemod, contact gezocht met een andere gedupeerde (Mielemuis) en een topic aangemaakt op Internetoplichting.

Aangezien dit topic totaal de verkeerde kant op gaat, gaat dit topic dicht. Een bevolkingsgroep kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor de acties van een individu

[ Voor 66% gewijzigd door Longbeard op 19-11-2008 17:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.