Toon posts:

Videoprobleem Acer Aspire 7720Z

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Heb slechts 8mb shared video op deze acer. Als ik dit wil verhogen is alles grijs in het BIOS, weet iemand een oplossing?
(nb, originele Vista is vervangen door XP (32bits)

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:53
Heb je je drivers al geinstalleerd? Want volgens mij kan de driver dat regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Yup, drivers zijn ok.....je bedoelt dat je vanuit de driver de bios kan instellen? Dat zou mooi zijn!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-01 12:51

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:36:
Yup, drivers zijn ok.....je bedoelt dat je vanuit de driver de bios kan instellen? Dat zou mooi zijn!
Nee, wat BlackWhizz bedoelt is dat als je de driver vanuit XP je geheugen zou moeten aansturen. De driver en het BIOS staan los van elkaar.

Wellicht dat een BIOS-update wil helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door DaMarcus op 16-11-2008 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm, tsja die Bios, daar staat dus wel dat je het aantal mb's kunt wijzigen, maar dat is greyed out.
En de driver rechtstreeks aansturen kan, maar niet dat aantal mb's.....

Verwijderd

Topicstarter
ok, shared video probleem opgelost.....heb Acer Empowering en Acer Esettings geïnstalleerd, daarna bleek er ruim voldoende videogeheugen te zijn.

Probleem wat zich nu voordoet: heb met die software van Acer meteen even een wachtwoord gezet op wijzigingen in het BIOS, leek me handig. Wat doet dat k*tprogje :( , hij zet een wachtwoord op het HELE systeem, als ik m'n laptop opstart kom ik niet eens m'n BIOS in en dat wachtwoord werkt niet......
Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
update.....
Laptop onbenaderbaar.
Acer helpdesk, na 2 uur ( 8)7 !?) begrepen ze het. Moet hem opsturen -aaaargh.Nog gezocht naar cmos jumpers, niks, wel een batterijtje gevonden, vast op het mobo gesoldeerd. Bah.
Acer kennende ben ik hem 4 weken kwijt en moet ik dokken. |:(
Pagina: 1