Full Size vs Mini

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:31
Beste tweakers,

ik ben me aan het orienteren op een nieuw systeem. Momenteel nog steeds een P4 2.8 op een Asus P4P800 bordje.
Ik wil een nieuw up to date systeem waar ik weer even mee vooruit kan (3-4jr).
Ik gebruik mn PC voornamelijk voor wat nieuwsgroepen, videobewerking (FullHD) en DVD compilaties. Spellen komen eigenlijk niet voor (hoogstens af en toe MOHAA).
Het budget is op zich onbeperkt, maar het moet wel binnen de perken blijven zeg maar (600,- to 800,-)

Nu heb ik door de best buy guide zitten bladeren en mijn oog viel op het High-end Game systeem.
Aangezien deze dus eigenlijk boven mn budget ligt heb ik hier wat aan lopen sleutelen en h.e.e.a. weggelaten (heb ik toch al) en aangepast:
• Antec Sonata III,Zwart
• LG GH22NP
• OCZ OCZ2RPR800C44GK,4096MB, 800MHz, 2x
• Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed
• GigaByte GA-X48-DQ6,Retail
• Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II
• Een PCi-e graka heb ik nog wel liggen.
Totale kosten: 651,- (bij 1 winkel)

Nu ben ik echter nog wat verder gaan zoeken en toen kwam ik de Nexus Psile tegen. Vanwege de looks en het vele malen kleinere formaat dan een standaard tower (zo ook de Sonata) heb ik hier eens h.e.e.a. in gebouwd:
• Nexus Psile,Zwart
• DVD included
• Kingston KVR800D2N5K2/4G,4096MB, DDR2
• Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed
• Intel Desktop Board DG45FC
• Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II
• Nexus PSB-1000
• Nexus FSP150-AAA 150 Watt 19V adapter for Psile
Totale kosten: 713,- (bij 1 winkel)

Mijn eerste voorkeur gaat uit naar het systeem in de Psile. Ik vindt het een erg chique kast en het neemt lekker weinig ruimte in op mn bureau.
Vraag ik alleen doe ik er verstandig aan? De Sonata is nog eens uit te breiden (hetgeen ik eigenlijk niet van plan ben, maar je weet mar nooit). De chipsets X48 vs G45 is daar nog een significant verschil in?
En zou er een groot kwaliteits / snelheidsverschil zitten tussen de 2 systemen?
Graag jullie reacties.

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Volgens mij is het verschil tussen X48 en G45 dat de X48 2*Pci-e 16x heeft terwijl de G45 dat maar 1maal heeft?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG)..

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Dit topic is gesloten.