Geen machtiging tot bestandsserver of niet herkenbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-02 13:10
Ik heb een USB harddisk aan mijn Gigaset SX762 router hangen. Ik wil een bestandsserver opzetten die ik door mijn hele huis kan gebruiken.

De harddisk is 200GB en die heb ik geformatteerd naar FAT32 in één partitie, omdat de Gigaset SX762 dat alleen maar ondersteunt. Ik las ergens dat er een maximum grootte voor FAT32 geldt dus daar zit misschien wat fout, maar dat weet ik zelf niet.

Ik heb voor de goede orde deze instructies opgevolgd. De router lijkt de HDD te herkennen. Ik heb een gebruiker+wachtwoord aangemaakt en een gedeelde map gekozen. Als ik vervolgens \\192.168.2.1 intik dan krijg ik de HDD te zien en ik kan hem dan met de gebruikersnaam+wachtwoord ook openen.

Nu kom ik bij mijn probleem: Als ik bestanden naar de HDD probeer over te zetten dan krijg ik een melding dat ik niet gemachtigd ben. Ik dacht eerst dat dit om een machtigingskwestie zou gaan maar bestanden die al eerder op de HDD stonden zijn niet zichtbaar. De map is maar 64kb.

Het is mij opgevallen dat ik bij een gedeelde map kiezen alleen maar de keuze heb uit / en /usb_1/ dus sowieso al niet iets als gigaset_http. Als ik / als gedeelde map kies dan kan ik wel gewoon schrijven. EDIT: Als ik er een USB stick van 8GB aanhang ipv een harddisk dan kan ik wel voor /usb_0/ kiezen en dan werkt alles bijna naar behoren! Herkent de Gigaset mijn harddisk dus toch niet?
Afbeeldingslocatie: http://www.siemens-gigaset.nl/gigasetprovider/images/image_fileserver2.jpg

Oplossingen, bevestigingen, tips, suggesties etc. etc. zijn meer dan welkom. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Travee op 16-11-2008 05:43 ]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:49

allure

Titaan fase 2/3

Heeft die usb-schijf een externe adapter voor de stroomvoorziening?

• Travee
Ja dat heeft die.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:49

allure

Titaan fase 2/3

ok, mmm er stond iets over een maximale belasting van 500Ma maar dat haalt ie dan vast niet...

• Travee
Het gekke is dat de Gigaset wel aangeeft dat hij een USB opslagmedium herkent als mijn harddisk aangesloten zit. Het enige dat mij opvalt is dat ik bij gedeelde map kiezen de keuze heb uit /usb_1/ en niet /usb_0/ zoals op het instructieplaatje. Bij de stick krijg ik wel /usb_0/. Geen idee wat dat moet betekenen.

• Leitz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 18:05
en heb je het al opgelost ? ik zit met het zelfde probleem en kan er niks over vinden :?

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Ik heb ook iets soortgelijks met mijn SX762. Ik krijg de ftp wel werkend maar de webserver niet, als ik een map wil kiezen met de optie 'bladeren' dan gaat het fout. (onherstelbare fout). Het modem kan blijkbaar niet op de disk lezen. Het is een 1.5TB freecom externe hdd (met voeding). Ik heb hem niet geformatteerd maar naar mijn weten was het FAT32...... (of kan dat niet met 1.5TB?)

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• shotputty

shotputty

I'll be back

Ik heb nu een 32GB FAT32 USB stick er aan gehangen, hier kan ik wel op bladeren. Nu heb ik mooi de gigaset_http map aangemaakt en er een werkende index.html ingemikt. Helaas werkt het nog steeds niet. Ik probeer hem nu extern te benaderen (kan wel leuk inloggen en ftp-en naar die usb stick) maar de webserver doet het gewoon niet.
Iemand een oplossing?

• shotputty

shotputty

I'll be back

Als ik een poort check tool gebruik dan zegt ie dat poort 80 closed is (?). Poort 21 is wel open. en de poort waarop ik admin heb gezet is ook open. Als ik de webserver poort 21 of 22 of 8080 of 10000 toewijs werkt het helaas ook niet.
Heeft dit dan met de firewall te maken of is deze firmware nog gewoon crap?

Pagina: 1