Toon posts:

nview, panasonic ax-100 en samsung 245b

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Panasonic ax-100 beamer die ik in 1280x720 gebruik, en een Samsung Syncmaster 245b in 1920x1200, beiden aangesloten op nVidia Geforce GTS8800. De eerste via DVI->HDMI, de tweede gewoon via DVI. Operating system is Windows XP pro.

Ik gebruik maar een van beide displays tegelijkertijd, en heb in de nVidia control panel bij 'meerder displays installeren' de keuze 'Gebruik slechts één beeldscherm' aangevinkt. Via een hotkey van nView kan ik dan switchen tussen beide displays, elk in de eigen resolutie.

Dit werkt vaak wel goed, maar het probleem is dat het soms niet werkt. Met name als de beamer een uurtje ofzo uitgeweest is, en daarna weer aangezet wordt. Ik hoor dan wel een Windows-riedeltje dat er kennelijk weer een apparaat ofzo gevonden is, maar de beamer laat alleen een blauw scherm zien. Met de hotkey wordt het Samsung scherm wel zwart, maar geen beeld op de Panasonic. De control panel geeft wel aan dat beide apparaten aangesloten zijn. Het enige dat in zo'n geval helpt is de PC resetten, en dan gaat het weer goed.

Ik vermoed dat de videokaart in zo'n geval probeert om een foute resolutie naar de beamer te sturen; op de HDMI-ingang worden slechts 3 of 4 resoluties ondersteund. Maar da's maar een gok.

Heeft iemand dit probleem ook, en belangrijker, een oplossing?

Ik heb al van alles geprobeerd, zoals Kloon-mode en Dual-view, in allerlei resoluties, maar de beamer blijft gewoon een blauw scherm geven totdat ik een reboot doe. De stekkers verwisselen bij de videokaart heb ik ook geprobeerde, maar aangezien de Samsung en de Panasonic allebei nogal kieskeurig zijn qua resoluties levert dat ook weinig informatie op.