Toon posts:

WD Elements wordt niet gevonden door pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje in de stress en vermoed eigenlijk het ergste, een kapotte hd. Kort geleden kreeg ik de melding dat er geen verbinding meer gemaakt kon worden met mijn externe harde-schijf. Een WD Elements die het altijd super heeft gedaan.

Van alles heb ik al geprobeerd. USB-kabel ontkoppelen en de USB-plug in verschillende USB-poorten in mijn computer gestopt in de hoop op herkenning door het systeem. Ook heb ik de schijf op diverse stopcontacten getest, maar eveneens zonder gewenst resultaat.

Wat mij opviel was dat het lampje op de adapter uit stond. Bij het steken van de de stekker in het stopcontact ging het lampje aan, maar doofde direct weer uit.
Als er iets kapot is, dan hoop ik uiteraard dat het ligt aan de stroomvoorziening en niet aan de schijf zelf.

Op deze schijf staat al mijn werk. Vandaar die stress.

Herkent iemand dit probleem of weet een oplossing? Dank je wel! :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 01:35:
Wat mij opviel was dat het lampje op de adapter uit stond. Bij het steken van de de stekker in het stopcontact ging het lampje aan, maar doofde direct weer uit.
Als er iets kapot is, dan hoop ik uiteraard dat het ligt aan de stroomvoorziening en niet aan de schijf zelf.
Begin eens met een andere adapter proberen, of vervang de kabel om te beginnen. Je kunt ook de schijf uit de omhulzing halen en in een PC steken; of dat lukt hangt van de behuizing af.
Op deze schijf staat al mijn werk. Vandaar die stress.
Als dit de enige plek is waar je je data bewaart, dan is het verstandig om vanaf nu een backupstrategie te ontwerpen om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 16-11-2008 01:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 16 november 2008 @ 01:45:
[...]

Begin eens met een andere adapter proberen, of vervang de kabel om te beginnen. Je kunt ook de schijf uit de omhulzing halen en in een PC steken; of dat lukt hangt van de behuizing af.

[...]

Als dit de enige plek is waar je je data bewaart, dan is het verstandig om vanaf nu een backupstrategie te ontwerpen om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen.
Onlangs dacht ik nog "is het niet verstandig om nog een externe hd te kopen". Tegenwoordig kosten ze geen drol meer en extra back-up is nooit weg. Toen realiseerde ik me dat ik nooit problemen met de schijf had en heb ik de aankoop uitgesteld. Nu, achteraf, was het wel slim geweest.

Mijn computer is niet heel lang geleden gecrashed en had door gebrek aan tijd nog niet de moeite genomen alle data van mijn externe hd te kopiëren naar de interne hd's. Iets wat ik nu wel geleerd heb. Ondanks gebrek aan tijd, maar tijd vrij maken.

Om terug te komen op het vervangen van de kabels. Ik heb de eerste kabel (van stopcontact naar AC Adapter) nog een tweede kunnen vinden en deze aangesloten op de AC adapter, maar exact hetzelfde resultaat. Het lampje gaat aan en dooft direct weer.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 01:57:
Mijn computer is niet heel lang geleden gecrashed en had door gebrek aan tijd nog niet de moeite genomen alle data van mijn externe hd te kopiëren naar de interne hd's. Iets wat ik nu wel geleerd heb. Ondanks gebrek aan tijd, maar tijd vrij maken.
Wet van Murphy, inderdaad.
Om terug te komen op het vervangen van de kabels. Ik heb de eerste kabel (van stopcontact naar AC Adapter) nog een tweede kunnen vinden en deze aangesloten op de AC adapter, maar exact hetzelfde resultaat. Het lampje gaat aan en dooft direct weer.
Als het geen speciale aansluiting is, dan kun je een andere adapter proberen die vergelijkbaar voltage/amperage/wattage heeft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat het probleem toch ligt aan de AC-adapter. Van zolder een oude ext. hd gehaald incl. adapter, eveneens van WD. Helaas hebben alle oude, maar ook alle nieuwe (zag ik zojuist) WD-schijven een andere ingang dan de ingang van mijn schijf. Maargoed, om een lang verhaal kort te maken. Bij het steken van de stekker in het stopcontact bleef het lampje van de AC-adapter van de oude schijf wel branden.

Maandag maar naar MyCOM. Bedankt voor de hulp so far!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem! Al paar dagen geleden is mijn 500 GB externe HD van WD compleet opgehouden met werken. Ook al paar dingen geprobeerd, andere poort, andere pc etc. Totdat ik vandaag de adapter eens nader bekeek en me inderdaad opval dat het ledje maar heel even oplichtte...
Lijkt me dus een probleem vd adapter (hoop ik)!!
iemand enig idee waar je een vervangende kunt bestellen?

Verwijderd

Vond net dit. Denk dat ik dit maar ga proberen. Kennelijk is een vervangende adapter moeilijk te vinden en kost ook nog eens €50!
succes!!

http://www.geocities.com/ricardo_canto_leyton/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tip! Morgen ga ik er wel even mee naar MyCom voor de zekerheid.
---
Edit: Ik heb het gelezen, maar durf de gok niet te nemen. Ik heb namelijk twee linkerhanden als het gaat om klussen en repareren. Morgen maar even naar MyCom, koop ik sowieso een tweede back-up hd. Hopelijk is de aansluiting nog hetzelfde en dan gebruik ik die adapter maar even.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 16:36 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag naar MyCom geweest. Volgens de medewerker lag het niet aan de ac-adapter, maar aan de schijf zelf. Na de schijf uit de behuizing te hebben gehaald en aangesloten te hebben in de computer spinde de schijf wel op, maar maakte de schijf geen contact met de computer. De computer zag hem wel (via de bios) maar in deze computer was deze niet te zien. Eveneens op een andere computer was dit het geval.

Ik vermoed een kapotte (voor zover ik er verstand van heb) poort wat import / export van bestanden mogelijk maakt. Wel vreemd zo opeens en ook dat lampje wat dooft direct na inpluggen stroom in hd blijft raar.

Van de medewerker heb ik doorgekregen dat je bij Aspan (in Tiel) je data kunt recoveren voor ongv. 300 euro. Een bedrag wat meer te overzien is. Ik ga morgen contact opnemen.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Kijk dan eerst zelf met easy recovery, kans dat alleen de indeling weg is

Verwijderd

Net een tijd met WD helpdesk aan de lijn gezeten. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn, doordat de laatste lading adapters kennelijk een foutje heeft... Als je ze belt krijg je een vervangende, maar wordt wel pas 2e week december. Jongen zegt dat het 100% zeker een probleem met de adapter is als het ledje heel even aan gaat.
succes!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-02 17:54
Hier hetzelfde. Lampje adapter gloeit heeeeel even als de stekker erin gaat maar blijft dan dood. Het lijkt alsof er idd iets mis is met een serie adapters.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Pagina: 1