Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik heb onlangs een nieuwe pc besteld en binnengekregen. Model: HP Pavilion Elite m9362 Specs:
Processor: AMD Phenom X4 Quad-Core 9550
Werkgeheugen: 4096 MB - 667 MHz
Harddisk: 1000 GB (2x500GB) S-ATA 3-G
Grafische Kaart: NVidia GF9800GT 1024/2815MB (2x DVI/VGA,Tv uitgang,HDMI)

Hieruit concludeer ik dat de eigen videogeheugen 1024 mb is, wil je meer ga je met je werkgeheugen delen. Enkel na bij DXdiag en Beeldinstellingen te hebben gekeken, blijkt de videogeheugen 2794 mb te zijn, dit valt niet te veranderen in de bios(al gekeken)
Mijn vraag:
1. Hoe kan ik alsnog enkel toegewezen videogeheugen krijgen, of is al mijn videogeheugen shared? Weet iemand ook of ik hierop crisis op medium kan spelen
2. Na 2 spellen te hebben geprobeerd te installeren(pes 2008 en cod 4), geeft de pc een foutmelding 1305 aan. Na te hebben gegoogled, blijkt er iets mis te zijn met de harde schijf, en dat ik de eigenschappen van de systemmap moet veranderen. is dit verstandig?

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:42:
Weet iemand ook of ik hierop crisis op medium kan spelen
Dat is een kwestie van proberen. Welke resolutie? Wil nogal eens verschil maken ;) Maar mijn ervaring is intussen dat het met zo'n systeem wel lukt om Crysis op medium te spelen :)

[quoteblijkt er iets mis te zijn met de harde schijf, en dat ik de eigenschappen van de systemmap moet veranderen. is dit verstandig?[/quote]
Daar waar je dit hebt gevonden op Google, staan vast ook wel reactie's van andere mensen die dit hebben gehad. En, als je die spellen wilt spelen, kan het wel eens verstandig zijn om te doen, ja.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

2. Na 2 spellen te hebben geprobeerd te installeren(pes 2008 en cod 4), geeft de pc een foutmelding 1305 aan. Na te hebben gegoogled, blijkt er iets mis te zijn met de harde schijf, en dat ik de eigenschappen van de systemmap moet veranderen. is dit verstandig?
Heb je wel rechten op de hoofdmap waarin je probeert te installeren dan?

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

1. Hoe kan ik alsnog enkel toegewezen videogeheugen krijgen, of is al mijn videogeheugen shared?
Ik weet niet precies waar dat extra geheugen van wordt gehaald, maar het is min of meer normaal dat DXDIAG dit aantal toont. Ik heb zelf 512 MB dedicated zitten, maar ik zie hier ook 2297 staan. Geen zorgen over maken; je zou de volledige 4 GiB moeten kunnen gebruiken.

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. alleen nog 2 dingen:
in de taskmanager zie ik bij fysiek geheugen staan:
totaal 4093
in cache 3590
beschikbaar 0
en bij geheugen erboven: 1,35 gb
Betekend dit dat de pc op 1,35 gb werkgeheugen loopt?
Verder heb ik de games wel kunnen installeren op een externe schijf. Op de dvd speler van de pc zelf doet ie het niet en krijg ik fouterror 1305. Is deze dus beschadigd? (zou nieuw moeten zijn)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:19:
totaal 4093
in cache 3590
beschikbaar 0
Verder heb ik de games wel kunnen installeren op een externe schijf. Op de dvd speler van de pc zelf doet ie het niet en krijg ik fouterror 1305. Is deze dus beschadigd? (zou nieuw moeten zijn)
Nee, maar je hebt gok ik een 32b besturingssysteem?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, een 64 bit windows vista, aangezien ik 2 program files mappen heb ( eentje program files x86). Wat betekend dan die geheugen erboven, die 1,30 aangeeft, dat hij dat nu gebruikt en de rest niet nodig heeft?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:30:
Nee, een 64 bit windows vista, aangezien ik 2 program files mappen heb ( eentje program files x86). Wat betekend dan die geheugen erboven, die 1,30 aangeeft, dat hij dat nu gebruikt en de rest niet nodig heeft?
Inderdaad, wat momenteel in gebruik is. Niet nodig is grof gezegd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat hij gewoon de volle 4 gb gebruikt, xp erop zetten?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 16:34

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:19:
totaal 4093
in cache 3590
beschikbaar 0
Wat bedoel je nou precies? Zoals het hier staat, lees ik dat je iets probeert te installeren op je DVD-speler. Dat gaat natuurlijk nooit lukken!

En verder voor wat betreft je geheugen: belangrijk is dat bij 'totaal fysiek geheugen' 4 GB staat (en dat staat hier gelukkig). Hoe dit gebruikt/opgevuld wordt hoef je je niet druk over te maken, dat doet Vista of de programma's die je draait zelf wel. XP gebruiken is m.i. geen optie voor je, dit is (in 99% van de gevallen) een 32-bits OS waardoor je niet meer 4 GB maar maximaal 3,2 GB kunt gebruiken...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij heet dit extra geheugen (wat van je RAM wordt afgesnoept) Turbocache. In Vista kun je hier niks aan veranderen, in XP valt dit uit te schakelen.

zie: http://howtotroubleshoot....o-disable-turbocache.html
Pagina: 1