nvlddmkm error + fps drop

Pagina: 1
Acties:

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Hoi medetweakers,

Ik heb, net zoals al velen voor mij, het bekende nvlddmkm error van nvidia. Ik heb er al voor veel opgezocht en geprobeerd, maar nu vraag ik toch eventjes voor hulp :)

Mijn specs:
Proc : Pentium D940
Moederbord : Asrock 4coredual-sata2
Geheugeh : 2 gb
Graph kaart : Nvidia 7800 GTX
Voeding : Antec 430watt

Situatie:
Ik heb het probleem enkel in games. De eerste 10 sec merk ik niks, daarna begin ik artifacts te zien. Na een bepaalde tijd, soms 5 sec, soms 2 min freezed het beeld. Het geluid gaat nog wel door. Daarna wordt het scherm zwart en dan komt er een fout dat het spel niet meer reageert ofwel kom ik gewoon terug in het spel en kan ik doorspelen, dan is er opeens niks meer aan de hand. Opzich kon ik hiermee wel leven, maar ik heb dus laatst gemerkt dat wanneer dus die error voorkomt en ik terug in het spel kom, dat de fps een heel stuk gedaald is. En dat wil ik toch wel oplossen.
Een voorbeeldje: Call of Duty 2. Met alles op high krijg ik +- rond de 30 fps. Komt die fout voor, dan krijg ik maar +- 20 fps.

Wat ik heb gedaan:
-Clean vista install
-Clean xp install
-Verschillende drivers(zowel nieuwe als oudere, kan ff niet meer op de versies komen, juist een clean install gedaan, maar wel een 10tal. Hierbij heb ik ook gebruik gemaakt van een driver cleaner.)
- Verschillende vista upgrades, die eventueel het probleem zouden verhelpen.
- Aero uitgezet
- Gezocht naar andere oplossingen op GoT en google, maar niks echt nuttig gevonden

Nu had ik dus ook naar de temperaturen van de grafische kaart gekeken. Deze heb ik gehaald uit everest. Daar staan er 3, nml van de GPU Ambiant, diode en de GPU zelf. Ik heb degene van de diode gepakt omdat deze toch altijd net iets hoger zijn. De andere zijn altijd +- 5-10 graden koeler. Dus, de temperaturen zijn in idle +- 45 graden, stressed (Call of Duty) +-75. Nu na de error komen de temperaturen maar tot de +-65. Nu heb ik dus een sterk vermoeden dat de grafische kaart op een of andere manier terugclock zodat ik kan doorgaan. Correct me if I'm wrong. Ik heb deze kaart nooit overgeclocked of dergelijke

Ik kan me nog wel herinneren dat, toen ik net deze pc had, dit probleem dus niet had. Ik kreeg dat pas een tijd later.

Dat is mijn verhaaltje, heeft er iemand raad voor mij? Want ik wordt er best moedeloos van.

Thx.

• Maldred
Kick :)

• Maldred
Had het gisteren avond ook 1 keertje gekregen in windows, viel mij eigenlijk niet op totdat ik de foutmelding kreeg. Ik heb voor de rest nog geen oplossing kunnen vinden. Is dit zo een probleem wat eigenlijk moeilijk of niet op te lossen is?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zo vaak kicken is onnodig ;)

Probeer je grafische kaart eens in een ander systeem en kijk of hij daar dezelfde errors geeft.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Maldred
Wiethoofd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:30:
Zo vaak kicken is onnodig ;)

Probeer je grafische kaart eens in een ander systeem en kijk of hij daar dezelfde errors geeft.
Je weet nooit of het helpt ;)

Zal dat eens doen, kan dat wel pas dit weekend proberen, dus zal ff wachten met kicken :) thx

Verwijderd

Klok zelf eens de GPU terug, krijg je dan nog steeds artifacs?
Zet eens een dikke fan op de grafische kaart, krijg je dan ook artifacs?
Test de grafische kaart eens met ATiTool dat mede van een Scan for Artifacs. :)

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:11
Heb jij de agp versie van die kaart ?
Die heb ik namelijk wel gehad. Alhoewel ik dacht dat het een GS was.
Anyway ik had hetzelfde. Kon gewoon een halfuurtje lekker spelen.
COD2 en ET:QW Werkten echt een poosje goed. Daarna strepen in het scherm + artifacts.
Ik heb hem destijds gewoon omgeruild. Daarna geen gezeur meer mee gehad :D ( is ook nogal logisch :P)

• Maldred
Torched schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:34:
Heb jij de agp versie van die kaart ?
Die heb ik namelijk wel gehad. Alhoewel ik dacht dat het een GS was.
Anyway ik had hetzelfde. Kon gewoon een halfuurtje lekker spelen.
COD2 en ET:QW Werkten echt een poosje goed. Daarna strepen in het scherm + artifacts.
Ik heb hem destijds gewoon omgeruild. Daarna geen gezeur meer mee gehad :D ( is ook nogal logisch :P)
Yup die heb ik :) Helaas heb ik hem al 2.5 jaar, dus ff omruilen gaat niet zo ;)
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:40:
Klok zelf eens de GPU terug, krijg je dan nog steeds artifacs?
Zet eens een dikke fan op de grafische kaart, krijg je dan ook artifacs?
Test de grafische kaart eens met ATiTool dat mede van een Scan for Artifacs. :)
Was ook ff vergeten te melden dat ik op de kaart een alman VF700-CU cooler heb zitten, Kaart werd eerst echt te warm.

Juist ff atitool gedraaid, met die scan for artifacts. Hij gaf geen errors, maar wel artifacts. Gele horizontale strepen enzo. Kaart temp wordt max 58 graden. Heb hem dus iets teruggeclocked en atm niks meer (+- 10 min). Zal het nog wel ff langer laten draaien.

Wat kan ik hieruit concluderen? De temp zijn goed, maar als ik heb op normale clocks laat draaien faalt ie. Kaart semi kapot?
Pagina: 1