Problemen met mijn nieuwe modem

Pagina: 1
Acties:

• XTWarrior
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
De situatie eerst:
Vanaf mijn ADSL-splitter lopen er twee kabels:
1 naar de Webvox ISDN adapter van KPN
1 naar het Alcatel Speedtouch Modem (daarvandaan gaat er dan weer een kabel naar mijn router).

Nu heb ik een Linksys WAG160N ADSL2+ Modem Router gekocht.
Toen ik deze probeerde aan te sluiten kreeg ik al snel twee problemen.

Het eerste is dat het oranje ISDN lampje op de Webvox begon te knipperen en geen van beide huistelefoons nog werkten.
Het tweede is dat ik bij het installeren een keuze moet maken uit een van de volgende:
* PPPoE
* PPPoA
* IPoA
* 1483 Brug dynamisch
* 1483 Brug statisch
* 1483 gerouteerd
en ik weet niet goed welke de juiste is.

Misschien heeft iemand ervaring met een dergelijk modem en ISDN?

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-03 20:35
Volgens mij moet je eerst de webvox dmv een cd van KPN configureren. Om de ST in te stellen heb je ook de gegevens van je ADSL provider nodig... maar ik kan me ook vergissen natuurlijk want ik heb geen isdn

• XTWarrior
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
acale schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:29:
Volgens mij moet je eerst de webvox dmv een cd van KPN configureren. Om de ST in te stellen heb je ook de gegevens van je ADSL provider nodig... maar ik kan me ook vergissen natuurlijk want ik heb geen isdn
De Speedtouch wil ik niet instellen. Die 'werkt' gewoon.
De Linksys wil ik instellen. De gegevens kan ik niet achterhalen en XS4all is niet meer bereikbaar. Vandaar 't probleem. ;)

Wat betreft die Webvox: Die was al ingesteld. Voorheen werkte alles gewoon. (En nu ook weer aangezien ik de boel tijdelijk in oude staat heb teruggebracht om te kunnen troubleshooten op 't internet).