Toon posts:

Dual of Quad core

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

Ik ga binnekort een pctje samenstellen en zou een gamers pc moeten worden maar mij vraag is of ik nou de E8400 zou nemen of de Q9550. Nou zullen mensen zeggen neem de Q9550 maar omdat games en programma's van nu en een tijdje terug niet echt quad core geschikt zijn vraag ik me nu af of ik wel quad core zou moeten nemen. Mijn andere reden om quad core te nemen is omdat ik zie dat gta 4 quad core nodig is (vereist tenminste) om goed te kunnen spelen en zit te denken dat latere games ook quad core gaan vereisen.

Dus ik zou graag jullie antwoord weten en ook graag waarom ik het zou moeten nemen :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 12:54

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een q9550 en hij bevalt prima, ik doe niet echt veel gamen maar wel veel dingen tegelijk. Dat is waar een quadcore echt heer en meester is, multitasken. Voor pure rekenkracht op 1 proces wat niet gemaakt is voor een dual/quadcore zal een cpu met een hogere snelheid per core wel beter zijn (veel games op het moment dus). Niet dat een quadcore traag is met gamen overigens, GTR Evolution draait hier op 1920*1200 met een nvidia 9400GT (goedkope kaart) perfect.

Een E8400 en een Q9550 zullen in games ongeveer even snel zijn, wil je echt sneller dan zul je naar een E8600 moeten gaan (2 x 3.3ghz) of een E8400 en die flink overklokken. Of de nieuwe i7 cpu's! Die zijn flink sneller namelijk en een i7-920 is net zo duur als een q9550 ongeveer. Minder mhz (4x2666 ipv 4x2833) maar toch behoorlijk wat sneller.

[ Voor 27% gewijzigd door Sick Nick op 15-11-2008 18:40 ]

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Op zich kan je ook zelf onderzoeken en reviews bekijken en kijken wat slim is voor jou.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie's

@Edward
Dat heb ik dus gedaan voordat ik ging posten. Dingen die ik heb gevonden zijn beetje over datum 2007/ begin to zomer 2008. Ik had nog een laatste vraag, want ik ga namelijk vista x64 erop zetten en ik had gelezen dat vista sneller gaat met quad core dan dual is dat zo? (Die post was van ergens januari 2008 dus wil ook ff weten :9 )

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 20:22
Vergeet ook niet dat je nu een dualcore processor van €150 vergelijkt met een quadcore processor van €300... In sommige gevallen zal de Q9550 vast (al dan niet aanzienlijk) sneller zijn, maar daar betaal je dan ook dubbel zoveel voor. Ik zou het voorlopig nog op de E8500 houden (is €20 duurder dan de E8400), dan kan je over een jaar of wat voor het geld wat je bespaart hebt weer een snellere CPU kopen ;)

The devil is in the details.

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Hahn schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:15:
Vergeet ook niet dat je nu een dualcore processor van €150 vergelijkt met een quadcore processor van €300... In sommige gevallen zal de Q9550 vast (al dan niet aanzienlijk) sneller zijn, maar daar betaal je dan ook dubbel zoveel voor. Ik zou het voorlopig nog op de E8500 houden (is €20 duurder dan de E8400), dan kan je over een jaar of wat voor het geld wat je bespaart hebt weer een snellere CPU kopen ;)
Verwacht je dat over een jaar de Q9550 nog leverbaar is? Nehalem komt in december al, dus ik zou denken van niet. Dat zou dus betekenen dat, omdat je nu die €150 in je zak houdt, je op de lange termijn een minder snelle pc hebt. Als je dan een nieuwe pc wilt omdat deze te sloom is geworden gaat dat meer dan €150 kosten. Die nieuwe pc kan je uitstellen door een snellere cpu te nemen.

Vimeo, YouTube

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

vraag ik me nu af of ik wel quad core zou moeten nemen.
Zo moeilijk is dit niet. Zoek benchmarks op van de apps die jij draait. Kijk wat voor die apps beter presteert. Kies dat.

Een Tweaker kan dat prima zelf.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.