Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista x86 => x64 & voorgeïnstalleerde games

Pagina: 1
Acties:

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:09
Beste medetweakers

Met wat geluk ligt een van de komende dagen mijn upgrade van 2GB naar 4GB geheugen in mijn bus, en ben ik van plan om van mijn huidige Vista x86 naar Vista x64 over te stappen. Nu is het zo dat ik over 2 schijven bezit, één bootschijf, één dataschijf. Op die dataschijf heb ik een boel voorgeïnstalleerde software en games staan zodat ik na formatteren niet alles opnieuw moest installeren.

Nu dat ik overschakel naar x64, vraag ik mij af of ik deze software geïnstalleerd via een 32 bit systeem nog steeds kan gebruiken, of ik alles opnieuw moet installeren?

Het gaat me vooral om games (ivm challenges/save games/...)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
Deels kun je het gebruiken, maar het zal misschien ook 'deels' niet werken, omdat je de registry entries van de desbetreffende games mist. Je zult dus ook je register deels moeten exporteren en weer importeren, al zou ik dit key voor key doen en niet het complete register, want dan zul je wel problemen krijgen denk ik.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:23
Gaat niet lukken in pakweg 90% van de gevallen. Maar van games kun je ook gewoon backups maken dus dat lijkt me de beste optie.

Verwijderd

Indien er dingen in het Registry worden weg geschreven die cruciaal zijn voor de werking van de software/game dan zul je waarschijnlijk tegen problemen aanlopen omdat ze niet werken.
Je zult dan waarschijnlijk de software/game opnieuw moeten installeren.

Zeker om dat in het geval van x64 ook de structuur van het Registry anders is dan bij die van de 32 versie.
Zoals er in de x64 twee mappen zijn voor Program Files (een gewone en een Program Files (x86) map), is er ook zoiets in het Registry toegepast.

De meeste games slaan hun saves/settings op onder My Documents (of in Vista - Saved Games).
Zou anders op/uitzoeken per game waar de saves & settings worden opgeslagen en dat veilig stellen voor een format.

Backup is een belangrijk keyword. ;)

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:09
Bedankt voor jullie (snelle) antwoorden.
Ik zal dan waarschijnlijk een groot deel installaties moeten terugzoeken.
Voor de zekerheid nog paar games uitspelen voor format dan :P

Verwijderd

Veel games en simpele tooltjes zullen gewoon blijven werken, complexere software zal opnieuw geinstalleerd moeten worden.

Zet, voordat je de x64 install doet, wel even de software die je wil houden in een aparte directory (games bijv. in c:\games). Kan je meteen testen of het nog werkt (als het dan werkt werkt het ook na de install).

16 bit games gaan trouwens per definitie niet werken.

Verwijderd

DosBox doet wonderen. ;)
Wolfenstein 3D werkt prima op die manier in x64 vista.
Pagina: 1