Toon posts:

PC boot niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een PC die niet meer boot, hij gaat aan, geeft niets op het scherm en na 20sec: uit.

Ik heb het geheugen eruit gehaald, en toen begon hij als een gek te piepen (duh).
Maar wanneer ik er ander geheugen in stop krijg ik het zelfde.

Ook een andere voeding haalt niets uit

Ik denk zelf dat het mobo dood is.. want als de HDD stuk zal zijn, zou ik toch op zijn minst een melding moeten krijgen?

Als ik op Dell/F2 hamer kom ik ook niet in de bios.

Is er hier ergens iemand die een ingeving heeft wat er mis kan zijn?

bedankt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Mijn PC is defect in de CSL FAQ. Daar staat ook een link naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ben er in ieder geval achter dat het OF de CPU is, OF het moederbord.

Als ik alle IDE kabels eruit haal, netwerkkaart en videokaart boot hij alsnog niet. Sterker nog, hij geeft ook geen beeld.

Hij klapt gewoon na 14sec eruit!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Klinkt als mobo RIP; bij een dode CPU - in mijn ervaring - zou het mobo gewoon aan moeten blijven ...
PS: Al gekeken of je bolstaande elco's hebt op je mobo ?

[ Voor 22% gewijzigd door SKiLLa op 15-11-2008 17:55 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:54:
Klinkt als mobo RIP; bij een dode CPU - in mijn ervaring - zou het mobo gewoon aan moeten blijven ...
EDIT! krijg nu wel beeld!

Ga naar de bios, maar eigenlijk voordat ik wat kan doen valt hij uit.

Ik ga er inderdaad ook vanuit dat mobo dood is. Maar hoe weet ik het zeker?

bedankt he

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
edit: ik kan niet lezen

Maarja, zeker weten doe je pas als je een ander moederbord uitprobeert.

[ Voor 131% gewijzigd door Pikoe op 15-11-2008 18:01 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Als ie nu wel boot, maar uitvalt, zou het ook overhitting van de CPU en/of mobo chipset kunnen zijn ...
Welke hardware (mobo merk en type, CPU type, etc.) hebben we het over ? Sluit de CPU koeler wel goed aan ?

Heb zelf eens een "doorgebrande" Athlon XP 2000+ gehad, die ook "spontaan" uitviel of vastliep ...
En check die elco's ... sommige mobo's zijn er berucht om.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:02:
Als ie nu wel boot, maar uitvalt, zou het ook overhitting van de CPU en/of mobo chipset kunnen zijn ...
Welke hardware (mobo merk en type, CPU type, etc.) hebben we het over ? Sluit de CPU koeler wel goed aan ?

Heb zelf eens een "doorgebrande" Athlon XP 2000+ gehad, die ook "spontaan" uitviel of vastliep ...
En check die elco's ... sommige mobo's zijn er berucht om.
We hebben het over een intel P4 CPU.

Mag wel stellen dat de CPU niet binnen 14sec zo heet is dat hij uitklapt. Koeler draait op volle toeren.

Bij een koude start was het ook na 14sec gebeurd.

Geassembleerd door Alternate, en nooit eerder problemen gehad. Dus dat is het vast niet.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.