[Leopard] Kan niet verbinden met WRT54GL

Pagina: 1
Acties:

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 23:57
Hoihoi,

Vandaag ben ik van een Speedtouch 716 WL naar een Linksys WRT54GL gegaan. Dit omdat de Speedtouch alles behalve stabiel was. Afijn, ik helemaal happy met mn WRT54GL, ding uitgepakt, aangesloten. En op de MacBook het draadloze linksys signaal geselecteerd. Hij maakt geen verbinding met de WRT54GL.

Nu draai ik op de MacBook ook Bootcamp, dus ik geswitched van OSX naar XP, en warempel, daar kan ik zonder problemen verbinden met mijn WRT54GL Ik dacht dus dat dit een Firmware-euvel was, dus heb ik DD-WRT en Tomato op de router ingeladen. Conclusie: Wel draadloos netwerk onder Windows XP maar niet onder Mac OSX.

Verder heb ik ook wachtwoorden geprobeerd (Dollarteken ervoor, WPA, WEP, WPA2) maar onder OSX kan ik gewoon geen verbinding opzetten tussen MacBook en router. Bedraad werkt trouwens wel.

Help!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hoe heb je het internet precies ingesteld in DD-WRT? Ik had namelijk precies het omgekeeerde, wel verbinding met de iPhone maar met Vista niet, bleek dat ik de DHCP op server moest zetten (niet op forwarder), en dan de DHCP correct instellen.

Werkt zonder beveiliging wel trouwens?

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 23:57
Ik heb in DD-WRT nog helemaal niks ingesteld. Dus gewoon clean. Zelfs dan lukt een verbinding opzetten niet. Het frapante is dat ik onder XP gewoon kan inloggen draadloos naar de User-Interface van DD-WRT

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Het gaat bij mij altijd prima tussen al mijn macs en de WRT54GL + DD-WRT...

Vreemd hoor. Misschien gewoon WPA + een simpel ww zonder extra tekens?

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-02 20:25
Mijn nieuwe aluminium MacBook en mijn WRT54GL v1.1 icm Tomato 1.22 werken hier perfect middels WPA Personal en op mijn andere locatie een WRT54GS met originele software ook.

Heb voorlopig nog even geen windows hier op m'n Macbook, maar als ik wat kan opzoeken zeg je het maar.

Werkt het via de utp kabel trouwens wel? (om eerst eens even wat uit te sluiten..)

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 06:52

Younes

Wie, Wat, Waar?

Probeer het een keer zonder beveiliging op de linksys.

...en waarom?

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-02 15:38
Probeer eens een vast kanaal in te stellen in je router.
Verwijder alle voorkeursnetwerken.
Airport uit en aan.

Lijkt stom maar liever simpele dingen nakijken dan het te ver te zoeken.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Staat er nog iets m.b.t. AirPort in de logs? Gebruik hiervoor de Console applicatie. :)
Pagina: 1