Bed gekocht, hoor niets meer van het bedrijf

Pagina: 1
Acties:

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Goede middag,

Ik heb 19 augustus een bed gekocht bij Garantie Meubelen in Mijdrecht.
http://www.garantiemeubel.nl/index.php
Een mooi boxspring bed met Matras twv bijna 600 euro. Ik heb de helft aan moeten betalen, de rest kon bij aflevering.
Levertijd: 2 tot uiterlijk 12 weken.

Het is nu 3 maanden verder en ik heb nog altijd niets van ze gehoord. Ze zijn ook niet te bereiken. Via het "bel mij terug" optie op hun site niet, mailen niet, bellen wordt nooit opgenomen.

Ik ga ook niet effe langs natuurlijk, is anderhalf uur rijden.

Wat kan ik hier aan doen? Ben ik nu mijn geld gewoon kwijt?

[ Voor 4% gewijzigd door Guillome op 15-11-2008 15:21 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-01 11:35
Voor 300€ neem jij niet de moeite om erheen te rijden?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Is dit hun nummer niet?
0297591239

edit: hmm. las niet dat ze niet opnamen.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 15-11-2008 15:26 ]

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:17
300euro lijkt me best een reden om ander half uur te rijden.
Tevens ziet er nu niet uit als zomaar klein winkeltje, dus lijkt me niet dat ze moedwillig niks van zich laten horen.
Gewoon paar keer per dag proberen te bellen, je geld zul je vast niet kwijt zijn :).

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heb je een aanbetaling gedaan of het bedrag volledig betaald?
Ik vind 300 euro trouwens wel erg veel voor een aanbetaling....

Ik zou trouwens gewoon blijven bellen of er naar toe gaan. En dan zou ik gewoon mijn geld terugeisen. 12 weken is natuurlijk veel te lang voor een bed.

[ Voor 14% gewijzigd door silmaril8 op 15-11-2008 15:27 ]

Verwijderd

Levertijd: 2 tot uiterlijk 12 weken

Eeehhmmm, lang of niet, staat gewoon in de startpost en was dus te verwachten blijkbaar.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Eeehhmmm, te verwachten of niet, ze kunnen de telefoon toch wel opnemen?

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dat niet alleen, het is nu al meer dan 12 weken. Dus ik zou gewoon mijn geld terugeisen en een bed kopen bij een gerenommeerde winkel bij jou in de buurt.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het was de helft aanbetalen of helemaal alvast betalen.
Ik bel al de hele tijd op het genoemde nummer, ze nemen niet op.
Net eindelijk opgenomen, moet ik een ander nummer hebben, die zijn dinsdag pas weer open.
0297 254329
Nouja we hebben in iedergeval weer contact, maar wel erg slecht van ze dit.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 11:51

weebl

YARR!

Ik zou sowieso m'n geld terugeisen. Ongeacht of het bed geleverd wordt of niet. Want je kan je waarschijnlijk wel voorstellen wat er gebeurt als je aanspraak moet doen op je garantie 8)7

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Aanbetalen bij meubels etc doe ik persoonlijk niet aan, tenzij het echt moet, maar dan zeker niet meer dan 100 / 150 euro. Zelf toevallig een aantal weken geleden ook een bed besteld, kostte in totaal 2200 euro. Geen cent aanbetaald, wilde ik zelf niet en hoefde van de verkoper ook niet.

Bij bankstel laatst wel 100e aanbetaald, maar dat was omdat ik van "buiten de stad" kwam waar ik het spul kocht. Rest gewoon gepind een dag voor de aflevering (na bekijken van de spullen).

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Als je er niet langs wil kun je een brief schrijven. Eventueel aangetekend.

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Simpel: Zoek het KvK nummer op van dat bedrijf (je weet waar (plaatsnaam) ze zijn gevestigd en je weet de naam van het bedrijf, dus dat is een eitje op http://www.kvk.nl ) Met het KvK nummer kun je alle contact gegevens ook achterhalen, en ook zien wie de tent runt. Stuur vervolgens een aangetekende brief waarin je hun de situatie duidelijk en helder uitlegt ongeveer zoals je hier deed maar dan met wat meer details (exacte aankoopsdatum, rekening afschrift bijvoegen als bewijs van betaling etc) en geef ze een termijn van 14 dagen om te reageren (dit is volgens de wet een redelijke termijn in dit soort gevallen) Bied ook de opties die voor hun redelijk zijn: zoiets als "U kunt het bed binnen 3 weken alsnog leveren of u maakt de aanbetaling ongedaan en ik ga ergens anders mijn bed kopen" ... dit klinkt als een dreigement, maar dat is het absoluut niet. Zo wordt het ook niet opgevat. Het laatste wat je in je brief vermeld is dat wanneer je binnen 14 dagen geen antwoord ontvangt je een advocaat zult inschakelen om de aanbetaling terug te krijgen en alle kosten die jij hebt gemaakt (bellen, schrijven, rente over het geld dat zij hebben van jou, etc.) Dit doet meestal de levertijd versnellen, maar als ze echt zo seniel zijn om niet te reageren, dan schakel je gewoon je rechtsbijstand in (Ik weet niet of je daar voor verzekerd bent, maar in dit geval is het een sure case die je gaat winnen, dus moeten zij ook de advocaat kosten voor jou terug betalen)
Hoe weet ik dit? Heb ooit es hetzelfde gehad met een monitor die ik online besteld had ... levertijd 5 werkdagen volgens de site, na 1 maand nog niets ontvangen (ik was toen 16 en mijn moeder heeft een blauwe maandag rechten gestudeerd dus die heeft me toen geholpen met wat ik net aan jou beschreef)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37
offtopic:
SG->SF

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Alsjeblieft:
Naam: Convite Meubel
Vestigingsadres: Rendementsweg 12 -F
Vestigingsplaats: 3641SK Mijdrecht
KvK-nummer: 29050459 0004
Soort Inschrijving: Nevenvestiging
Ik had toch niets beters te doen ... zoeken leverde me ook op dat dit het hoofdkantoor is:
Naam: Convite Meubel
Vestigingsadres: Burg Scholtensplein 1
Vestigingsplaats: 7595AN Weerselo
KvK-nummer: 29050459 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Via KvK.NL kun je alles te weten komen over hun, maar ik denk dat je hier genoeg aan hebt.

Verwijderd

Ik zou er in eerste instantie toch even langs rijden.. Dan weet je direct hoe of wat.. En heb je wat meer duidelijkeheid over de gang van zaken..

Een aangetekende brief is op zich wel een goede zet mocht het uit de hand lijken te lopen.. Je houdt hier namelijk zelf altijd een bewijs van, wat in je voordeel werkt bij (in het ergste geval) een rechtzaak.. Ook zou ik dan natuurlijk zelf een kopie van de brief houden.. Als de brief wordt geweigerd, weet je genoeg in feite.. Maar voordat je ook echt weet of de brief wel/niet is aangenomen, ben je weer drie weken onzekerheid verder..
Pagina: 1