Toon posts:

wel digitale audio maar geen beeld meer op xbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb het volgende probleem:

Om mijn xbox met een optische kabel aan te sluiten op mijn sony versterker heb ik dit koppelstukje gekocht:

http://www.ta-multimedia.de/product_info.php/products_id/5123

Die zet je tussen je normale aansluiting (met video) en de xbox, en dan kun je daarop je optisch toslink kabel aansluiten. Echter, als ik dat doe, krijg ik wel geluid (ik hoor het XBMC whoesh geluid) maar geen beeld meer. De kabel die ik gebruik voor video is de 'standaard' composiet (dus met zon gele plug) kabel:

http://www.microsoft.com/products/info/product.aspx?view=6&pcid=7447153e-c07a-41e1-974d-9a66ebc29bf3&type=ovr

Nu heb ik natuurlijk op het inet gezocht naar dit probleem, en ik lees wel wat vage verwijzingen naar 'problemen' en hardware mods, maar niets wat echt van toepassing leek op dit gebruikte koppelstuk.

Kan iemand duidelijkheid geven? Alvast bedankt!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Ik mis wat details in je verhaal.

Video gaat via composiet naar?? je tv? je versterker? als die naar je versterker gaat, hoe heb je dan het beeld vanaf je vesterker naar je tv?
Je hebt het geluid optisch aangesloten op je versterker, en dan?
Je krijgt nu geluid uit je versterker ... maar heb je dan ook weer het geluid vanaf de versterker naar je tv geleid? Of heb je nou geluid uit je tv?

Welke versterker heb je? Welke tv heb je?
Probeer je nou analoog beeld te koppelen met digitaal geluid? Niet elke versterker/tv kan dit zomaar.
Wat probeer je nou precies te bereiken? hoe heb je alles nou exact aangesloten?

[ Voor 27% gewijzigd door job op 15-11-2008 15:09 . Reden: grrr typo's ]

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
vreemd, enige wat ik zo kan bedenken is dat je de plug van je video kabel er niet goed genoeg in gedrukt hebt. Heb ook geen idee of deze voor gewone xbox of 360 is...

[ Voor 20% gewijzigd door K0L3N op 15-11-2008 18:22 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

is er wel wat mee inderdaad. op het moment dat de optische uitgang ingeschakeld wordt veranderen er ook andere settings in de xbox mbt de beeld uitsturing. Probeer het eens op xbox forum. Er is uit mijn hoofd inderdaad een hard mod oplossing. Of je moet kiezen voor component uit (voor zover je tv dat ondersteund) dat werkt weer wel geloof ik (gebruik zelf de konig kabel en als je die switched naar digitaal uit heb je ook dit verschijnsel)

Verwijderd

Topicstarter
Excuus voor het gebrek aan detail. De xbox geeft via composiet (zon gele plug) analoog signaal naar de front ingang van een sony triniton tv. De xbox geeft via de optical out geluid naar een sony dav home cinema setje. De analoog uit van de xbox is niet in gebruik, en er is geen verbinding tussen de versterker en de tv.

@Ray Dank. Ik vermoed dat het probleem idd is dat de xbox switched naar component video, maar ik heb noch een ingang daarvoor op mijn TV, noch een kabel daarvoor op de xbox. Ik zal het eens op een xbox forum proberen :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik heb zelf ook nog even gekeken. Ik heb dus zo'n koning kabel die zowel component als svhs en composiet uitstuurt met een schakelaar. Zet je die van component af valt inderdaad het digitale signaal weg. Je hoort bij het schakelen ook echt de xbox hd ratelen en en ik denk andere drivers laden.

De oplossing is inderdaad de digitale uitgang permanent te activeren. dat kan zo uit mijn hoofd via een draadbrug te solderen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb ondertussen een plaatje gevonden van de benodigde draadbrug. Dat wordt knutselen :) Dank!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Wellicht handig (en wel zo aardig) om dat hier ook even te posten.........toch?
Hebben anderen er evt. ook nog wat aan........
Pagina: 1