Toon posts:

wijzigen van beheeraccount zonder beheerder

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn minderjarige (puber) dochter heeft zich beheerder van de PC van mijn man gemaakt en dat wil zo laten.
Aangezien ze weigert om het beheer terug te geven en ze kennelijk iets verbergt, vragen we ons af hoe mijn man weer beheerder kan worden van de PC.
Hoe omzeilen we haar beheer ofwel wijzigen we dit beheer?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 16:05
Er zijn diverse tooltjes om het admin-password te resetten.

Als je hier eens rondzoekt op [search=administrator password recover] vind je diverse topics met hetzelfde probleem.

Maar goed, een beetje handigheid is wel gewenst om dat te resetten.

Gezien je vraagstelling vraag ik me af of het verstandig is om zelf te gaan 'klooien' met tooltjes. Ik zou aanraden om de PC gewoon even bij een (betere)PC winkel te laten resetten (wachtwoord), is een kleine moeite, en hoeft niet veel te kosten (<10min werk).
Naast dat je dan je dochter even met de feiten kan controleren ('doe jij het woord maar, mag jij het uitleggen') is dit ook wat raadzamer dan zelf mogelijk verder van huis te komen door verkeerde tools te gebruiken.

[ Voor 60% gewijzigd door DJSmiley op 15-11-2008 15:52 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Dit programma gebruiken: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Daarmee kan je het wachtwoord van het account van je dochter veranderen in wat jij wilt.

Inloggen met haar account en het account van je man via control panel > user accounts weer beheerder maken. Uitloggen, inloggen onder het account van je man en account van dochter omzetten naar gebruiker.

Je moet dan even bedenken of je het account van je dochter wachtwoord loos maakt, of dat ze alleen met goedkeurig van jullie (jullie weten alleen het wachtwoord) op de pc mag.
DJSmiley schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:49:
Gezien je vraagstelling vraag ik me af of het verstandig is om zelf te gaan 'klooien' met tooltjes. Ik zou aanraden om de PC gewoon even bij een (betere)PC winkel te laten resetten (wachtwoord), is een kleine moeite, en hoeft niet veel te kosten (<10min werk).
Naast dat je dan je dochter even met de feiten kan controleren ('doe jij het woord maar, mag jij het uitleggen') is dit ook wat raadzamer dan zelf mogelijk verder van huis te komen door verkeerde tools te gebruiken.
Klinkt leuk, maar door de winkel laten doen kost je gewoon geld, tijd en moeite.
En denk maar niet dat een puberdochter die wat te verbergen heeft vrijwillig gaat uitleggen wat er gebeurt is en wat er moet gebeuren. Die krijg je nooit zonder een ruzie mee naar de winkel.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 15-11-2008 15:59 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoi Jolanda123, allereerst welkom op GoT.
Een vraag zoals deze hoort niet in PMG thuis, zoals ook in PMG Beleid staat horen hier enkel hardware problemen. Software zaken kun je in een van de softe goederen kwijt.

Omdat het hier gaat om het omzeilen van een beveiliging gaan we je er niet verder mee helpen en gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.