Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Java] Connectie leggen met Bluetooth Stack

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

voor een schoolproject probeer ik een connectie te leggen tussen de WiiMote en de PC, in Java. Het is me inmiddels gelukt met behulp van C++, via een socket naar Java, maar dit lijkt me geen elegante oplossing, aangezien het ook in Java zelf moet kunnen.

Hier zijn verschillende API's voor, waar ik er veel van geprobeerd heb. Bij allemaal stuitte ik op hetzelfde probleem, namelijk de implementatie van het JRS-82 package. Hiervoor heb ik Bluecove gevonden, bij een gebrek aan alternatieven. Dit schijnt normaal gesproken te werken, maar blijkbaar niet met iedere Bluetooth Stack. In mijn geval BlueSoleil. Aangeraden wordt om WIDCOMM als stack te gebruiken, maar dit lijkt me geen goede oplossing, aangezien de applicatie op verschillende PC's op school gedraaid moet worden, en de Systeem beheerders meestal dit soort verzoeken niet inwilligen.

Is er een simpele manier om een connectie te leggen tussen de Wii mote en de PC, of in ieder geval tussen de bluetooth stack en de PC, zonder van software te switchen en gebruik makend van simpele (in dien mogelijk al bestaande) oplossingen?

BVD
Jan

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11 20:08
Heb je al is geprobeerd te googlen op wiimote en java. Er zijn namelijk een aantal Java libraries die het mogelijk maken om de wiimote in java te kunnen uitlezen. Deze libraries regelen vaak alles wat met de bluetooth dingen te maken heeft. Even google heeft me deze bijvoorbeeld opgeleverd: http://code.google.com/p/wiiusej/
Ik denk dat er genoeg makkelijke oplossingen te vinden moeten zijn voor je.

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-11 21:06
als het alleen op windows machines komt, kun je misschien kun je c++ app COM visible maken?
dan kun je doormiddel van een speciale java component met je c++ app communiceren.