Toon posts:

LT valt uit als ik LCD aanraakt en wilt niet meer opstarten!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een paar maanden geleden al een topic geplaatst dat m'n laptop niet kon opstarten: leds die even aan en uit gaan, fan die eventjes draaien en dan "poef" laptop gaat uit voordat ik bios scherm kan zien...

Ineens deed m'n laptop toen het weer.. Tot en met nu, ik heb nu weer het zelfde probleem maar ik heb ontdekt dat als ik m'n laptop dicht doet en hem op een kussen laat vallen of op m'n bed dat ie weer opstart... Maar nu, eenmaals ie aanstaat als ik het beeldscherm iets beweeg, valt ie weer uit en het heb ik weer het zelfde probleem, en dan moet ik hem weer een paar keer op een kussen of op m'n bed gooien vordat ie weer werkt.

Wat zou dit kunnen zijn?? het is namelijk heel raar dat die zo ineens uitvalt zonder bios scherm te krijgen...

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

dan zit dr iets los aan de binnenkant, door het op bed ploffen buig je em blijkbaar op zo'n manier dat alles weer mooi contact maakt, en als je dan weer aan je schermschanier zit, buig je dat terug..

het kan vanalles zijn, gescheurde printbanen, losse stekkertjes, rotte solderingen, etc..
als je n beetje technisch inzicht (en/of) de handleiding hebt, n keer openmaken, alles aandrukken en weer dichtmaken.. en als dat niets veranderd is waarschijnlijk het moederbord van je laptop naar de knoppen.
ik weet niet welke laptop je hebt, maar waarschijnlijk is het goedkoper n nieuwe te halen dan n vervangend moederbord, tenzei je dr makkelijk 2ehands aan kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Hartellijk bedankt voor je reactie. Ik zal kijken wat ik kan doen. Ik begrijp veel van computers maar ik zou niet weten hoe een lcd scherm te openen is... Ik zal een officieel HP repair center hier zoeken ofzo...

Dus het zou een soort kortsluiting ofzo kunnen zijn dat de hele laptop uitvalt...?
En denk je echt dat het het moederboard kan zijn? want als ie weer opstart en ik beweeg m'n scherm niet dan werkt m'n laptop perfect...

Heel erg bedankt iig voor je reply!! :D

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier een update: ik heb een maintance and service guide gevonden voor m'n laptop en zo te weten gekomen hoe hem open te maken.

Dit is de kabel die volgens mij niet goed werkt:
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/5603/cableof6.th.jpg

Want als het probleem weer voorkomt, trek ik er wat aan en beweeg het een beetje en dan doet ie het weer dus nu heb ik m'n laptop zo aan het werken:
Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/3720/cable1cu0.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/images/thpix.gif

Ik zou graag willen weten of deze kabel te vervangen valt...

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 11:28

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hm, dat is je datakabel van beeldscherm naar moederbord. Ik zou even bij HP informeren, want die zit volgens mij hard aan je beeldscherm?

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-01 09:53

michael21

Shrimp

Kan je niet gewoon even alle draadjes controleren cq. doormeten, want misschien is het gewoon een draadje die niet helemaal lekker in de connector zit.

Gewoon Michael

Pagina: 1