Toon posts:

LCD TV lage kwaliteit van externe bronnen (HDMI)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Niet zo lang geleden heb ik een JVC LT-32A85ZU (32 inch) gekocht. Dit is een HD-ready tv. Ik ben uiterst tevreden over de kwaliteit van de normale tv kanalen. Ik heb een PS3 en een computer die beide via HDMI aangesloten zijn op de tv. Het beeld van deze twee externe bronnen is wel scherm op de tv, maar ziet er niet mooi uit omdat er te weinig kleuren gebruikt worden. Kleurovergangen worden dan van die 'vlakken' die niet mooi in elkaar overlopen maar schokkerig overlopen. Een beetje hetzelfde als dat je met je computer te weinig kleuren instelt in je videoinstellingen. Ik heb de handleiding doorgenomen, JCV support gebeld en gemaild maar zonder resultaat. Ik ben ten einde raad. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt,

Erik

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Welke resolutie heb je je PS3 op ingesteld(720p en 1080i)? En heb je bij de beeldscherminstellingen van de PS3 ook de optie RGB Full Range (HDMI) aangezet? Wil ook nog weleens een helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist gechecked, en inderdaad 720p en 1080i, alsmede Full Range op volledig. Dit staat dus allemaal goed. Het moet ook eigenlijk wel aan de tv liggen aangezien mijn computersignaal van het zelfde probleem last heeft.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:00:
Zojuist gechecked, en inderdaad 720p en 1080i, alsmede Full Range op volledig. Dit staat dus allemaal goed. Het moet ook eigenlijk wel aan de tv liggen aangezien mijn computersignaal van het zelfde probleem last heeft.
Al naar de instellingen gekeken van de TV, bij de nieuwste SONY modellen is het in ieder geval zo dat die ze per ingangsbron opslaan, dus wellicht dat je voor je analoge/scart aansluiting totaal andere instellingen hebt als voor je HDMI aansluitingen. Ook is het misschien handig even naar de beeldformaats instellingen te kijken dat het niet gerescaled word ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Rctworld schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:05:
[...]

Al naar de instellingen gekeken van de TV, bij de nieuwste SONY modellen is het in ieder geval zo dat die ze per ingangsbron opslaan, dus wellicht dat je voor je analoge/scart aansluiting totaal andere instellingen hebt als voor je HDMI aansluitingen. Ook is het misschien handig even naar de beeldformaats instellingen te kijken dat het niet gerescaled word ofzo...
Ik heb alle instellingen afgespeurd. Het zijn er niet echt veel, vooral normale beeldinstellingen als helderheid, contrast, etc. Bij HDMI-instellingen staan alleen dingen over het geluid...