Minidisplay > DVI geeft geen signaal op iiyama E481s

Pagina: 1
Acties:

• tMb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 20:46
Hoi,

Sinds een week een trotse bezitter van de nieuwe macbook. Heb Minidisplayport naar DVI connector erbij gekocht. Die sluit ik met een DVI-D kabel aan op de DVI-D poort van mijn monitor (iiyama E481s). Alleen: geen signaal!

MacBook opnieuw opstarten werkt niet, bij instellingen de knop "Herken beedscherm" indrukken werkt niet, aan de kabels sjorren (zit het wel goed vast?) werkt niet.

Heb een andere monitor op mijn werk geprobeerd en dat lukt wel. Het probleem ligt dus bij de iiyama. Kan het zijn dat de DVI-D poort kapot is? Kan me dat nauwelijks voorstellen. Of is de sync frequentie buiten bereik van de iiyama? Die doet 31-80kHz, dus dat lijkt me ook niet.

Tips zijn welkom!

Groeten,
Bas

• CeYNoX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01-2025
Is die DVI poort op die Iiyama wel een echte DVI poort, maw, wordt die niet in het scherm omgezet naar VGA (intern)? Zou wel heel slecht zijn, maar het zou kunnen. Het is geloof ik namelijk zo dat die mini dvi connectors geen analoog signaal naast het digitale dvi signaal meesturen (hoewel dat wel kan geloof ik). Wat je zou kunnen proberen in dit geval, is een mini-dvi naar vga converter ergens vandaan toveren en die met weer een converter op je Iiyama dvi aansluiting aansluiten (of gewoon op de VGA poort van de iiyama, mits 'ie die bezit).

Op die manier kan je checken of de iiyama alleen analoog signaal gebruikt (ook op de DVI poort)...

Wat je ook zou kunnen testen, is of het aan Mac OS X ligt, probeer het eens in Windows via Bootcamp

Maar dit alles is een wilde gok, dikke kans dat ik ernaast zit.

http://www.last.fm/user/ceynox/

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 16:49
CeYNoX schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:54:
Is die DVI poort op die Iiyama wel een echte DVI poort, maw, wordt die niet in het scherm omgezet naar VGA (intern)? Zou wel heel slecht zijn, maar het zou kunnen. Het is geloof ik namelijk zo dat die mini dvi connectors geen analoog signaal naast het digitale dvi signaal meesturen (hoewel dat wel kan geloof ik). Wat je zou kunnen proberen in dit geval, is een mini-dvi naar vga converter ergens vandaan toveren en die met weer een converter op je Iiyama dvi aansluiting aansluiten (of gewoon op de VGA poort van de iiyama, mits 'ie die bezit).

Op die manier kan je checken of de iiyama alleen analoog signaal gebruikt (ook op de DVI poort)...

Wat je ook zou kunnen testen, is of het aan Mac OS X ligt, probeer het eens in Windows via Bootcamp

Maar dit alles is een wilde gok, dikke kans dat ik ernaast zit.
Een E481s heeft wel een echte dvi aansluiting, aangezien ik er zelf ook een heb welke het ook doet aan een kabel met alleen de digitale pinnen aangesloten. Staat de Iiyama wel op dvi input? Aangezien je dat kan schakelen en hij volgens mij default op vga-input staat. Ik kan me herinneren dat ik met een oudere pc hier ook weleens last van had nadat het display van de spanning was geweest.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek