Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diebobo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 16:56
Ik zit al een tijdje met een vraag over WoW en kan er uiteindelijk zelf geen antwoord op verzinnen. Wie weet jullie wel.

Mijn systeem specs( de relevante ):

- E6600 @ 3ghz
- 8800 GTS 640 @ hoger dan stock :)
- 6 gig PC6400 geheugen
- ASUS P5N32-E Sli Moederbord ( 680i chip )

2 Screencaps :

Afbeeldingslocatie: http://www.bobvanleeuwen.eu/images/wow.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bobvanleeuwen.eu/images/pc.jpg

Mijn settings in WoW zijn:

- 1280x1024
- Alles op High ( Behlave ground clutter )
- Color depth = max en 4x AA
- En ik speel het maximized Window op 1 venster in een dual screen setup ( voor wat het belangrijk is )

Wat mijn vraag nu precies is, waarom heb ik (relatief) slechte performance in WoW.. +/- 35 Fps in de afgebeelde situatie.. Maarrr, mijn cpu is maar +/- 50 % actief. Als is de balance tussen de cores wel beter geworden met WotlK. Maar nog genoeg ruimte daar in dus.. Mijn kaart is ook overgelocked ( Zie afbeelding ) maar ook die schijnt er niet warm of koud van te worden wat er van m gevraagd word ( En nee, 75 graden is niet veel ;) )..

Waar ligt dit aan, ik krijg dmv google niet echt een antwoord en ik vind het alles behalve logisch..

Any Thoughts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

chromeeh

the Gnome

Hoe staan je nieuwe shadow settings?
Aangezien de nieuwe shadow engine wel hard vreet in je performance namelijk...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
Shadow Quality op low zetten. Ik speel op 1680*1080 met alles op high behalve shadow quality. Ik heb zelfs een oudere videokaart dan jou. Die Shadow quality drukt te hard op je performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diebobo
Kijk, dat is een hele goede.. Shadow stond 1 puntje van max.. nu op low is de FPS naar 53 gegaan.. van 35 is dat toch 50% in die situatie er bij !!.. Thanx daarvoor alvast !..

Ok, performance issue opgelost maar de vraag blijft hoe het kan dat als de cpu het niet druk heeft en de video kaart niet echt warm word er toch niet meer uitgeperst word ? Heeft dit wellicht te maken dat bv in benchmarks ALLES wat de kaart kan kwa features er uit gehaald word en dus ook de max temp gehaald word en wie weet WoW maar van een gedeelte van die features de max vraagt ( waardoor de temp ook niet echt warm word dus ).. Iets anders kan ik nl niet verzinnen..

Bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diebobo schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:08:
Kijk, dat is een hele goede.. Shadow stond 1 puntje van max.. nu op low is de FPS naar 53 gegaan.. van 35 is dat toch 50% in die situatie er bij !!.. Thanx daarvoor alvast !..

Ok, performance issue opgelost maar de vraag blijft hoe het kan dat als de cpu het niet druk heeft en de video kaart niet echt warm word er toch niet meer uitgeperst word ? Heeft dit wellicht te maken dat bv in benchmarks ALLES wat de kaart kan kwa features er uit gehaald word en dus ook de max temp gehaald word en wie weet WoW maar van een gedeelte van die features de max vraagt ( waardoor de temp ook niet echt warm word dus ).. Iets anders kan ik nl niet verzinnen..

Bedankt !!
denk er ook aan dat WoW ook redelijk sterk afhankelijk is van de performance van je geheugen, zowel RAM als harde schijf. Defragmenteren is ook aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:00
HD performance doet weinig, afgezien van de laadtijden gaat een defrag niks verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overgeklokte videokaart zorgt weer voor een lagere 'lowest fps', ook al klinkt dat heel raar. Komt er op neer dat een OC niet altijd voor snellere frames per seconde zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diebobo
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:00:
Overgeklokte videokaart zorgt weer voor een lagere 'lowest fps', ook al klinkt dat heel raar. Komt er op neer dat een OC niet altijd voor snellere frames per seconde zorgt.
Aangepaste specs -- >> Zitten ook nog 2 raptor-tjes in.. Die rammelen een paar keer en het staat op me scherm...;)

Maaruhm, voor de CPU en HD's kun je on the fly zien hoe intensief ze worden gebruikt.. Bestaat zo iets ook voor de geheugen en Videokaart ? If so kan ik het wellicht daarmee teckelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivatuner > Hardware monitoring. Kan je de GPU usage mee uitlezen al ondersteund jouw GPU dat.
Pagina: 1