Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win XP] Accepteert geen serial bij herstel

Pagina: 1
Acties:

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 19:59
Beste,

Voor een vriend moest ik het AVG probleem oplossen. Eerste manier was veilige modus, maar daar kwam ik op een of andere manier niet in (weer BSOD) Daarna via herstelconsole expand D:\i386\user32.dl_ C:\windows\system32 o.i.d. gedaan. Dat lukte ook niet, kon geen CD/DVD vinden, natuurlijk andere schijfletters gebruikt in combinatie met hoofdletters ja/nee, maar ook dat mocht niet baten.

Volgende poging: XP CD erin en dan via "R" (herstel) Windows 'opnieuw' installeren. In feite herstellen, maar dan met een windows setup. Setup laad.. computer reboot en vervolgens vraagt de setup mij om een serial nummer. Nou geen probleem er stond een sticker op de zijkant, maar deze was voor een MCE installatie terwijl ik er een pro schijf heb in gedaan. Serial werd niet geaccepteerd. Vervolgens de pro key ingevoerd die ik altijd met die cd gebruikte en ook die werd niet geaccepteerd :?
Nog een aantal keys geprobeerd maar geen van alle werd geaccepteerd. Hoe kan dat nou weer? Nu zit ik met een PC die alleen nog maar de Windows setup kan geven en geen keys wilt aannemen!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
probeer eens een MCE cd..... 8)7

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:23
_O-

Wat wil je nu eigenlijk? Een MCE installatie repairen met een XP CD en MCE key? XP repairen met een XP CD en MCE installatie? En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Je hebt XP geinstalleerd? Dan moet je een XP CD en een XP licensekey hebben. Lijkt me vrij logisch. Je moet echter ook geen OEM key met een retail CD of andersom proberen.

• stijnos1991
MCE moet gerepareerd worden en geprobeerd met XP PRO CD.
MCE installatie WORDT HERKEND en is bezig met repareren... als dit niet kan, waarom laat windows het uberhaupt toe om zover te komen dan?
Nu sla ik vast bij het invullen van een key(waarom ik deze nodig heb is mij al een raadsel.. herstellen=oude installatie opknappen toch? dan is die key al een keer ingevoerd :S )

The thing is.. die setup wordt nu al uitgevoerd vanaf de harde schijf! Het herstelproces is dus al in volle gang lijkt mij, alleen accepteert dat stomme ding geen enkele serial.

[ Voor 17% gewijzigd door stijnos1991 op 15-11-2008 13:17 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:23
MCE en XP zijn in grote lijnen hetzelfde, de licenties verschillen echter (logischerwijs) wel. Daarom loop je er op vast. Lijkt me vrij logisch. ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
stijnos1991 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:16:
MCE moet gerepareerd worden en geprobeerd met XP PRO CD.
MCE installatie WORDT HERKEND en is bezig met repareren... als dit niet kan, waarom laat windows het uberhaupt toe om zover te komen dan?
Nu sla ik vast bij het invullen van een key(waarom ik deze nodig heb is mij al een raadsel.. herstellen=oude installatie opknappen toch? dan is die key al een keer ingevoerd :S )

The thing is.. die setup wordt nu al uitgevoerd vanaf de harde schijf! Het herstelproces is dus al in volle gang lijkt mij, alleen accepteert dat stomme ding geen enkele serial.
Als ik het goed begrijp, zit je nu dus MCE te upgraden/bijwerken naar XP Pro... En ja, dan vraagt ie (Terecht) om een XP Pro code.

Ik mis ff wat je nu bedoelt met repareren, je bent nu aan het installeren

repareren doe je met een MCE cd (in dit geval) vanaf de herstelconsole en dan user32.dll terugzetten, en dat is dus niet doorrammen en eroverheen setuppen (wat je nu doet).

Doordat je nu INSTALLEERD upgrade je feitenlijk je MCE, en heb je dus ook de XP Pro licentie nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 15-11-2008 13:20 ]

• stijnos1991
Oh shit.. dat is niet zo mooi dan. Ik heb binnenkort een MCE cdtje, even kijken of ik dan opnieuw kan herstellen/installeren zonder dat ik een format hoef te doen.

Heb nog 20 verschillende keys gebruikt maar geen van alle werkt (ze komen dan wel uit het piet piraat circuit)
Ik wist niks af van upgrades, weer wat geleerd...
Pagina: 1