Ik heb dus een oud pctje gekregen van iemand, maar krijg m'n parallelle poort niet aangestuurd (op m'n andere pc lukt dit zonder problemen met hetzelfde OS (XP SP3) en interface software
Als ik kijk staat m'n I/O bereik op 0378-037F (alles lijkt dus ok dus), geen conflicten,... (enige bereik dat er staat)
maar wanneer ik op 378 (data) wil uitsturen, gebeurt er niks, wel kan ik m'n data aansturen op 37A (control)
Ik gebruik inpout32.dll in de system32 directory en de test tool (deze werken 100% op een andere computer)
heb ik soms een foutieve instelling in de bios, of is deze poort stuk?
ik heb al naar drivers gezocht voor de chipset, maar dit gaf geen resultaat, de mode van de poort is EPP1.9.SPP
EDIT: Waarom werkt die op SPP enkel wel
vreend spel
Als ik kijk staat m'n I/O bereik op 0378-037F (alles lijkt dus ok dus), geen conflicten,... (enige bereik dat er staat)
maar wanneer ik op 378 (data) wil uitsturen, gebeurt er niks, wel kan ik m'n data aansturen op 37A (control)
Ik gebruik inpout32.dll in de system32 directory en de test tool (deze werken 100% op een andere computer)
heb ik soms een foutieve instelling in de bios, of is deze poort stuk?
ik heb al naar drivers gezocht voor de chipset, maar dit gaf geen resultaat, de mode van de poort is EPP1.9.SPP
EDIT: Waarom werkt die op SPP enkel wel
[ Voor 12% gewijzigd door honda4life op 15-11-2008 11:56 ]