Hoe achterhaal ik welke applicatie een port gebruikt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik heb een Serv-U FTP server draaien en die geeft sinds een tijdje aan dat port 990 al in gebruik is. Nu is deze poort normaal bedoelt voor SSL FTP verkeer maar momenteel dus door iets anders.
Weet iemand een manier om te achterhalen welke applicatie van die port gebruik maakt?
Ik heb port explorer al geprobeerd maar die werkt niet voldoende onder Vista x64 heb ik het idee.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
heb je al eens netstat /? gedaan op de commandline ?
daar staan wel een paar optie's tussen die je perfect kunnen vertellen welke poort door welk programma of proces gebruikt wordt. (ev. met een proces-id dat je dan weer terug vind mbv taakbeheer)

(waarom extern programma gebruiken als zowat elke windows netstat standaard heeft ?)

[ Voor 15% gewijzigd door soulrider op 15-11-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurec
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 16:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 06-05 00:08
Probeer eens
code:
1
netstat -a -b

Daarmee krijg je te zien welke poorten worden gebruikt door welke app.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
cryforhelp schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:27:
Probeer eens
code:
1
netstat -a -b

Daarmee krijg je te zien welke poorten worden gebruikt door welke app.
Dat werkte! Krijg nu te zien dat WcesComm het process is maar kan dat proces dan weer niet in de task manager terug zien... ff googlen dan maar.

Edit: het is blijkbaar de Microsoft ActiveSync Connection Manager... Vreemd dat die zo'n gangbare poort pakt. En dat ik hem niet in de taksmanager zie...

[ Voor 17% gewijzigd door Deddiekoel op 15-11-2008 12:36 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
klinkt als een service en niet als een proces, kijk eens op het volgende tabblad bij je taskmanager..

[ Voor 162% gewijzigd door soulrider op 15-11-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 06-05 00:08
Dat is niet op een volgend tabblad te vinden, de services zitten in de verschillende svchost.exe's verstopt. Er is op zich wel te achterhalen welke waarin zit, maar dat is niet zo nuttig. Onder computer management in het configuratie scherm kun je de processen beheren.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
bovenbuur: vreemd dat ik geen enkele (windows-)taskmanager vind die niet als tabbladen: "programma's, processen, _services_, prestaties, netwerk en gebruikers" heeft... en daar vind je die active-sync perfect bij de _services_ met info of ie draait of niet.

en op die lijst van services staan er echt ne hoop meer dan enkel maar svchosts hoor ;-)
straffer zelfs: er staan zelfs geen svchosts tussen want die staan bij _processen_ niet bij _services_, dus bekijk uw taskmanager nog eens zou ik zeggen ....
(ivm poorten en proces-id's: dan moet je gaan kijken wat er allemaal draait als service onder het proces svchost dat die poort gebruikt, maar dat kan je bv met procesviewer enzo...) hier is de naam van .exe echter reeds bekend.

het beheer van de services kan je inderdaad zoals jij vermeld, maar kijken welke er draaien kan je perfect via taskmanager. (je kan je services ook via msconfig bekijken en tijdelijk volledig uitschakelen)

[ Voor 5% gewijzigd door soulrider op 15-11-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flux_w42
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09-2024

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

Of installeer What's running. Gratis (voor persoonlijk gebruik) en zeer handig in sommige gevallen.

[ Voor 9% gewijzigd door flux_w42 op 15-11-2008 13:36 ]

Pagina: 1