Andere vorm van nieuwsbrief

Pagina: 1
Acties:

• Shal-Ziar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 16:18
Dit is slechts een voorstel, het kan zijn dat al duizende mensen dit voor mij hebben gepost.

Zou het niet handig zijn, in plaats van een dagelijkse nieuwsbrief een wekelijkse of maandelijkse te doen? Dan heb je minder last van een volle inbox, als je ns een tijdje weg bent geweest. De dingen waar je dan volgens je profiel in geïnteresseerd bent worden dan naar je verzonden. Of je kan een systeem maken dat bijhoud of iemand een tijdje niet online is geweest, als dat gebeurt stuur je hem (mits hij dat wil) recent nieuws uit zijn favoriete onderdelen.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Tweakers is top _/-\o_

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Op zich geen slecht idee, maar technisch vereist het wel de nodige ingrepen. Wat we nu doen is 'push', waarbij abonnees wel het tijdstip van verzenden kunnen bepalen en grofweg aangeven welke inhoud er in moet zitten. Het tegenovergestelde van deze aanpak is 'pull' waarbij abonnees specifieker kunnen aangeven welke inhoud ze willen hebben (dus niet alleen 'Nieuws', maar ook 'Nieuws over moederborden' of 'Nieuws over smartphones'). Zoals gezegd vraagt dit technisch nogal een andere aanpak, die wat mij betreft gewenst is maar die nog niet op de planning staat en waar voorlopig ook nog geen tijd voor zal zijn.

Als je overigens op vakantie gaat kun je jezelf natuurlijk prima afmelden. Bijhouden of iemand online is geweest en op basis daarvan de nieuwsbrief verzenden is niet voor iedereen even logisch. Niet iedere gebruiker is immers ingelogd als hij of zij de site bezoekt.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wilbert: je beschrijft hier geen push versus pull maar gewoon verdere personalisatie ;)

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

en email is altijd push :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Het ophalen/ontvangen van mail niet altijd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hielko op 15-11-2008 18:47 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Jullie denken vanuit de technologie, daar waar ik redeneerde vanuit de bezoeker/marketingkant (ja, ik weet het, bah) Wikipedia: Push-pull strategy.
Pagina: 1