Toon posts:

Problemen met het aanroepen van webservices

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een beetje een vreemd probleem waar ik zelf geen oplossing voor kan vinden. Op mijn server host ik een site welke extern aan te roepen is via een domein naam, www.mijndomein.nl. Dit gaat allemaal goed en de site is goed bereikbaar vanuit het internet. De problemen komen alleen wanneer ik webservices direct wil aanroepen. Bijvoorbeeld www.mijndomein.nl/data.asmx of www.mijndomein.nl/default.aspx

Hij geeft dan de volgende foutmelding:

The resource cannot be found.

Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.

Het vreemde is wanneer ik het ipadres invul ipv de domeinnaam dan vindt hij het wel en wordt het netjes weergegeven. Ook wanneer ik in IIS Directory browsing aanzet komt er netjes een lijst met bestanden en wanneer ik hem aanklik dan opent hij hem ook. Wanneer ik bijvoorbeeld data.asmx als default pagina instel in IIS dan wordt hij ook weergegeven. Het werkt dus alleen niet wanneer ik de bestanden direct aan roep.

De site draait op een windows 2003 server standaard met IIS6.0

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? ;(

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update...

Wanneer ik de .asmx file in een andere directory stop dan krijg ik dezelfde foutmelding. Een .html bestandje kan ik wel direct aanroepen. ...

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

1. Heb je aspnet_regiis -i -enable al geprobeerd ?
2. Deze vraag is serrieus: heb je mischien een app_offline.htm in je applicatie staan ? (http://weblogs.asp.net/sc...ve/2005/10/06/426755.aspx)

[ Voor 18% gewijzigd door reddog33hummer op 17-11-2008 21:55 ]

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5