Toon posts:

Hoe zit het nou met de FAQ deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af hoe het nou met de FAQ staat.

http://hippie.nu/~unicorn/faq.php

Gaat deze nog geplaatst worden? Heeft het geen zin om deze alvast te plaatsen ondanks dat hij niet af is? En is het mogelijk om er teksten voor te schrijven?

Veel discussies gaan namelijk weer steeds dezelfde kant op. Ik geef als vorobeeld de evolutietheorie. Vandaag zag ik ook weer mensen vragen hoe vissen nou in godesnaam aan land komen.

Je kan wel dagelijks gaan vertellen dat dit begonnen is met gespierdere vinnen die het mogelijk maakte om zich enigszins over land te verplaatsen, maar daar krijgen de discussies niet echt een hoger nivea van.

Wanneer we gewoon de FAQ afmaken (iets waar ik overigens graag aan mee wil werken) dan kun je gewoon ZIE FAQ brullen :)

Maar ff serieus. Wanneer een topic-openener soort van verplicht wordt gesteld om eerst de FAQ te lezen mbt zijn onderwerp dan zou dat een hoop overbodige discussies voorkomen en hoeft niet elke discussie een herhaling te worden van de voorgaande. En zou dit forum wellicht naar een iets hoger niveau getild kunnen worden.

Ook wanneer de FAQ reeds geplaatst word voordat ie af is stimuleert dat om er aan te werken tot ie "af" is, of in ieder geval ruim toereikend.

Verwijderd

en hoe zit het met de qafaq (questions about frequently asked questions)?
ik heb ze gelezen, en ze roepen meer vragen op dan dat ze antwoorden geven :)

[beetje offtopic]
indische advaita-vedanta (brachman = atman, eenheid e.d.) in combinatie met de logische god-bestaat-niet-bewijzen leidt niet noodzakelijkerwijs tot 'god bestaat niet'
[/offtopic]

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Je kan wel alles in een FAQ zetten, maar dan heb je ook niet veel meer om over te discussieren.
Tuurlijk komen er vaak dezelfde vragen langs, so ?, dan antwoord je niet.
Als je altijd gaat roepen: "Staat in de FAQ, slotje". Dan belemmer je ook weer een aantal mensen die er misschien wel op wouden reageren.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 19:33 schreef Defspace het volgende:
Je kan wel alles in een FAQ zetten, maar dan heb je ook niet veel meer om over te discussieren.
Tuurlijk komen er vaak dezelfde vragen langs, so ?, dan antwoord je niet.
Als je altijd gaat roepen: "Staat in de FAQ, slotje". Dan belemmer je ook weer een aantal mensen die er misschien wel op wouden reageren.
Nee, maar om in een topic 10 keer mensen moeten te vertellen dat een foton geen massa heeft schiet niet op.

Dat van dat brullen FAQ was natuurlijk een beetje sarcastisch bedoeld.

Maar opdeze manier kan het wel het niveau van dit forum wat verhogen. Namelijk door elke bezoeker een hoeveelheid basiskennis aan te bieden kunnnen discussies naar een hoger niveau getild worden.