Intel Raid 1 Mirror Rebuild

Pagina: 1
Acties:

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02 15:44
Goede avond allemaal,

Ik zit hier met een probleempje :)

Er is een schijf stuk gegaan van een server van mij. Nu draaide hier een raid config op, zodat ik nog van alles een backup heb kunnen maken. Zover geen probleem dus.

Nu heb ik een van de twee schijven die het nog prima doet en waar ik weer een nieuwe raid config mee wil bouwen. Helaas kan ik nergens een optie vinden om mijn raid te rebuilden...

Er staat wel de optie om een nieuwe raid config aan te maken, maar dan ben ik ook de data kwijt van de schijf waar alles nu nog goed op staat. Kan iemand mij vertellen hoe ik een raid kan rebuilden met een intel raid controler die op mijn Asus P5Q zit?

Alvast bedankt!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:46
Volgens mij zal dat niet gaan. Je zal eerst je data moeten backuppen op een andere schijf, je RAID array aanmaken, en dan alles overzetten. Dit had ik toch eens gelezen in de RAID-FAQ (misschien ging dit wel enkel over RAID-0 of RAID-5, ik weet het niet zo goed meer). Mijn raad dus: check de RAID FAQ :-)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:24

Robtimus

me Robtimus no like you

Dat is onzin. Wat is dan het voordeel van RAID1, als je bij elke crash alsnog je hele systeem mag herinstalleren?

Er zijn systemen waarbij je gewoon de kapotte schijf kan vervangen en die wordt dan automatisch gerebuild. Heb je dat al geprobeerd?
jeroenikke schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:49:
Volgens mij zal dat niet gaan. Je zal eerst je data moeten backuppen op een andere schijf, je RAID array aanmaken, en dan alles overzetten. Dit had ik toch eens gelezen in de RAID-FAQ (misschien ging dit wel enkel over RAID-0 of RAID-5, ik weet het niet zo goed meer). Mijn raad dus: check de RAID FAQ :-)
Dat is als je het overzet naar een andere controller.

[ Voor 49% gewijzigd door Robtimus op 15-11-2008 15:11 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs