• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-02 09:39
Ik heb hier een 42 inch plasma staat waarom mijn pc is aangesloten met daarop xbmc windows versie.
XBMC resolutie 1024 x 768

Momenteel is mijn pc aangesloten dmv videokaart via zo'n video kaart kabel.

Ik heb al geprobeerd om mijn xbmc op 720 p te zetten, maar dan krijg ik een verkracht scherm.

Ik heb ook het probleem dat mijn films divx / dvd / x264 formaten allemaal heel erg smal worden weergegeven op mijn plasma.

Heeft het voordeel als ik mijn computer ga aansluiten via HDMI, of heb ik dan nog steeds hetzelfde probleem.
Het lijkt mij zelf als ik hem via HDMI aanstuur dat ik dan wel het beste uit mijn plasma haal.

Wat heb ik daar voor nodig indien het het probleem oplost?

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:45
snifrrr schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:38:
Ik heb hier een 42 inch plasma staat waarom mijn pc is aangesloten met daarop xbmc windows versie.
XBMC resolutie 1024 x 768

Momenteel is mijn pc aangesloten dmv videokaart via zo'n video kaart kabel.

[...]
A. Wat is de native resolutie van je Plasma?
B. Wat versta ik onder videokaart kabel? VGA(D-Sub), DVI(in feite HDMI zonder geluid) of S-Video?
C. Heb je al eens naar de vernieuwingsfrequenties gekeken?, wil ook nog wel eens helpen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Rctworld op 15-11-2008 12:41 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Pak gewoon een component kabel inclusief optische uitgang, werkt hier perfect op 1080i en 720p.

En dat voor een xbox apparaat van een paar jaar oud.. schitterend beeld!

deze dus :

http://www.bol.com/nl/p/g...04004005535431/index.html

Ik heb 3 van deze kabels op 3 xboxen aangesloten bij elke tv in huis.. en dat aan een server..gaat perfect!

Mijn V&A

• Rctworld
Workaholic schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:43:
[...]
Ik heb 3 van deze kabels op 3 xboxen aangesloten bij elke tv in huis.. en dat aan een server..gaat perfect!
Volgens mij heeft de TS XBMC toch echt op zijn normale PC(Windows) draaien en niet op een XBOX... :O

• snifrrr
Mijn plasma scherm is de 42a451 van samsung, die heeft een resolutie van 1024 x 768.

Ik nu sinds vandaag een dvi kabel in mijn pc zitten en een hdmi in mijn plasma.

Ik heb xbmc de windows versie draaien, dus niet op de xbox.

Ik krijgt echter een beetje een trillend beeld op mijn plasma als ik een bluray film die ik heb binnengehaald of een dvd afspeel die ik heb binnengehaald via mijn netwerk. Het beeld stotterd niet, maar is een beetje zenuwachtig en niet vloeiend.

Tevens heb ik last van dat die bluray bijvoorbeeld wel over de volledige breedte wordt weergegven, maar de hoogte is nog niet de helft van de plasma. Klopt niet helemaal lijkt me.

• snifrrr
Ik wil uiteraard gewoon 720p beeld krijgen uit mijn pc, indien mogelijk. ?????

• Rctworld
snifrrr schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:12:
[...] Het beeld stotterd niet, maar is een beetje zenuwachtig en niet vloeiend.

Tevens heb ik last van dat die bluray bijvoorbeeld wel over de volledige breedte wordt weergegven, maar de hoogte is nog niet de helft van de plasma. Klopt niet helemaal lijkt me.
Aangezien je TV een native resolutie heeft van 1024x768 kun je hem daar ook het beste op laten staan, daarnaast zou ik eens wat met de vernieuwingsfrequentie spelen voor de trillingen.

Daarnaast klopt het in principe wel dat BD's/Full HD beelden een stuk lager zijn als je beeldscherm... De helft lijkt me wel erg weinig maar het is nooit helemaal beeldvullend, bij mij althans niet (32W4000 + PS3/Laptop @ 1080/24p). Dus dat lijkt me niet echt iets om me zorgen over te maken.

• snifrrr
Wanneer speelt hij dan 720p uit.

Als ik mijn xbmc instel op 720p, dan klopt er helemaal niks van het scherm. De verhoudingen kloppen dan niet.

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34
Je moet je resolutie van windows instellen op 720p of de resolutie 1280x720 kiezen. Je tv gaat dit dan schalen naar je native resolutie van je scherm, tevens zal xmbc automatisch goed meeschalen naar de resolutie van je pc

• snifrrr
als je dat doet krijg je aan alle kanten zwarte balkjes. en als je xbmc dan op 720p zet dan krijg je een venster te zien.

dus dat zijn niet de juiste instellengingen.

• snifrrr
????

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 18:48
snifrrr schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:29:
als je dat doet krijg je aan alle kanten zwarte balkjes. en als je xbmc dan op 720p zet dan krijg je een venster te zien.

dus dat zijn niet de juiste instellengingen.
Ik gebruik Mediaportal, en heb een Nvidia videokaart.

Heb hem via een dvi->HDMI kabel op mijn TV aangesloten (pana, maar zelfde resolutie.)
Heb bij de nvidia driver een resolutie ingestelt van 1280x720 met maar 50Hz dacht ik. (beeld heb ik extended desktop).
Dus mijn beeldscherm heeft een andere resolutie dan de TV.

Werkt verder perfect. Of effe kalibratie uitvoeren via de driver (kan bij nvidia), en dan kan je het beeld precies vullend maken.

Denk dat daarna xbmc gewoon op 720p goed beeld moet geven.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 14:03
Met de Xbox versie van XBMC kan je overigens de verhoudingen veranderen. Beeld kalibreren geloof ik, heb je daar wel eens naar gekeken?
Pagina: 1