Battle.net: NagaByrd#2844
Je hoeft niet naar de reseller.
[ Voor 12% gewijzigd door MrAcid op 14-11-2008 19:58 ]
Ik heb mijne opengebroken met behulp van een scherp mesje, speciaal voor hobby-toepassingen. Hij is nu cosmetisch wel iets beschadigd aan die rand (aan de onderzijde maar zie je toch niet), werkt weer lekker soepel. Die rand heb ik er nu dus wel op moeten lijmen met secondelijm. Een tweede keer openbreken zal betekenen dat ik een nieuwe kan kopen.Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:03:
Ik krijg ze ook niet meer schoon, heb er nu 5 liggen die iig één kant niet op scrollen
Dit kan ook eerst op een papiertje.
Wat heb je nodig:
- een witte A4 papiertje
Draai de MM om en leg 'm op het A4tje en oefen wat druk uit op de MM. Schuif nu de MM heen en weer over het A4tje. Doe dit zo'n 2-3 minuten en aanschouw hoe ongelooflijk veel vuil er uit komt. Je mag best veel druk uit oefenen op de MM btw.
Je bent mijn held! dit is de enigste tip die eindelijk heeft geholpen.Flatwhite schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:40:
Een oplossing die (bijna) altijd werkt...
Wat heb je nodig:
- een witte A4 papiertje
Draai de MM om en leg 'm op het A4tje en oefen wat druk uit op de MM. Schuif nu de MM heen en weer over het A4tje. Doe dit zo'n 2-3 minuten en aanschouw hoe ongelooflijk veel vuil er uit komt. Je mag best veel druk uit oefenen op de MM btw.
Ik heb zelfs al chemicaliën/water gebruikt uit wanhoop
Ik vind de mighty mouse best een puik ontwerp wat netjes werkt. Dat scrollwieltje echter, is qua constructie echt een prutsysteem. Zoals gezegd, het werkt erg relaxed, maar ik heb ondertussen al zo vaak dat scrollballetje schoon moeten maken (zoals Flatwhite in "Mighty mouse scrollt niet meer naar bene..." beschrijft) en soms is het binnen een dag weer mis. Ik heb geen hele vieze handen, maak de muis regelmatig boven en onder schoon met een vochtig doekje, de muis staat in een schone omgeving en toch is het bal.
[ Voor 9% gewijzigd door YellowCube op 14-11-2008 22:58 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Hoe mooi ik de MM ook vind. Als deze het echt niet meer doet koop ik niet weer een MM.
Bij deze duurde het 1,5 Jaar voor hij stopte met scrollen.
Nu zit de onderring er alleen nog in geklemd, maar hij scrolled weer als nieuw. En de volgende keer heb ik 'm in 5 minuten weer schoon.
Idd jammer dat het zo snel fout gaat met zo'n MM.
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
Hier nog een handige site:
http://www.mightymouserepair.com/
^^ goeie tip om de ring niet vast te lijmen, maar gewoon vast te klemmen, dat vergemakkelijkt een volgend reinigingsritueel. Op bovengenoemde site wordt ook zoiets aangeraden:
The plastic ring will need a few drops of super glue to keep it in place (update: a reader suggested using Silicon Rubber Glue/Adhesive which would allow you to more easily pull the ring off again for additional cleaning. Thanks, Andrew).
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 12:08 ]
Er zijn trouwens muizen die erger zijn hoor. Ik heb hier ook en razer pro solutions die voor de mac is gemaakt, en die vergeeld gewoon aan de zijkant. En er blijft meer troep aan plakken dan aan de MM.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur, en ik zie ook wel minder goede kanten aan de MM, maar ik vindt hem wel prettig in gebruik.
Zo moeten ze bij de bedrade versie ook eens die goedkope optische sensor er uit gooien en net zoals bij de wireless een laser sensor er in kwakken. Zo duur is dat niet en het werkt een stuk fijner.
Maar om een zinloze discussie niet verder aan te jagen over welke muis te gebruiken.... Laten we er maar over ophouden. We weten nu hoe dat ding moet schoonmaken en meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.
Verwijderd
Ik heb hier ook een razer, een diamondback om pcies te zijn. En inderdaad, de "rubberen" zijkantjes vergelen na ene tijdje een beetje... Maar weetje wat 't is, hij blijft 't wel doensergev schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:05:
het hangt er denk wle van af hoe vies je handen zijn. Ik gebruik mijn mighty mouse nu al meer dan een jaar en ik heb hem in al die tijd 1 keer schoon gemaakt omdat er rode kleurstof op was gekomen. Gewoon een nat doekje met schoonmaakmiddel op het bureau gelegd en het scrollwieltje er over heen gewreven. Werkt perfect.
Er zijn trouwens muizen die erger zijn hoor. Ik heb hier ook en razer pro solutions die voor de mac is gemaakt, en die vergeeld gewoon aan de zijkant. En er blijft meer troep aan plakken dan aan de MM.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur, en ik zie ook wel minder goede kanten aan de MM, maar ik vindt hem wel prettig in gebruik.
Zo moeten ze bij de bedrade versie ook eens die goedkope optische sensor er uit gooien en net zoals bij de wireless een laser sensor er in kwakken. Zo duur is dat niet en het werkt een stuk fijner.
Maar om een zinloze discussie niet verder aan te jagen over welke muis te gebruiken.... Laten we er maar over ophouden. We weten nu hoe dat ding moet schoonmaken en meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.
Heel erg bedankt, dit verhielp het probleem. Ik gebruik de MM vooral om zijdelings te kunnen scrollen inFlatwhite schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:40:
Een oplossing die (bijna) altijd werkt...
Wat heb je nodig:
- een witte A4 papiertje
fotoprojecten of bij programmeren. Maar het ontwerp van het balletje was mss beter uitgedacht.
Nogmaals dank, het spaarde me een trip naar de winkel, die ik niet altijd kan bereiken wegens student in andere stad.
Vriendelijke groeten,
nagasy
[ Voor 28% gewijzigd door nagasy op 16-11-2008 01:20 ]
Battle.net: NagaByrd#2844