Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 19:53
Hallo,

Ik heb sinds kort een Macbook en nu lijkt het me handig als ik vanaf mijn Macbook mijn iMac die thuis staat te besturen als ik weg ben. Nu zag ik dat Apple een product heeft "Remote Desktop 3" en ik vroeg me af of dit product goed is en niet te veel van het goede voor wat ik wil. Ik zou het gewoon fijn vinden om als ik niet thuis ben via internet mijn iMac te kunnen besturen via mijn Macbook. Een beetje zoals VNC voor Windows dus.
Zijn er ook nog goede alternatieven anders?

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De 'schermdeling' functie die standaard in OSX zit kan je gewoon met een VNC viewer bekijken :)

Al moet ik zeggen dat VNC verre van prettig werkt in vergelijking met Remote Desktop zoals dat onder Windows is. Maar dat terzijde.

[ Voor 41% gewijzigd door spone op 14-11-2008 19:53 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

spone schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 19:52:
De 'schermdeling' functie die standaard in OSX zit kan je gewoon met een VNC viewer bekijken :)
Ja. Maar dat moet je eerst aanvinken en het werkt niet met alle clients (bijvoorbeeld RealVNC). Voor de Mac kan je dan "Chicken of the VNC" gebruiken. Die doet het wel.

Verwijderd

Ik heb hier een gerelateerde vraag over: is het hiermee mogelijk om dat ook buiten je eigen netwerk te doen? Als ik schermdeling aan zet krijg ik namelijk een intern ip-adres om contact te leggen. Dat werkt natuurlijk niet als ik ergens anders ben.

Toch?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Zorgen dat je de juiste poorten in je router doorstuurt:
http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=nl_NL
Dan kun je op je externe IP connecten!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:03:
[...]

Ja. Maar dat moet je eerst aanvinken en het werkt niet met alle clients (bijvoorbeeld RealVNC). Voor de Mac kan je dan "Chicken of the VNC" gebruiken. Die doet het wel.
Als je met een macbook een imac overneemt hoef je geen speciaal programma te instaleren. Dit gaat gewoon standaard via schermdeling zonder enig probleem. Dit doe ik zelf ook. Je hebt geen extra programma nodig.
Pagina: 1