Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Via één nummer tegelijk bereikbaar op twee mobiele telefoons

Pagina: 1
Acties:

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 22:58
Voor mijn eigen bedrijfje wil ik graag twee mobiele telefoons aanschaffen. Eén voor mezelf en een voor mijn mede-onderdemer. We willen graag allebei bereikbaar zijn op hetzelfde nummer, tegelijkertijd en met elkaar kunnen bellen. Zeg maar ISDN maar dan mobiel.
Nu heb ik al aardig wat opgezocht bij telecom providers maar het enige wat ik daar kan vinden is duo sim. Twee dezelfde simkaarten. Deze kunnen dan alleen niet gelijkertijd worden gebruikt. Daar heb ik natuurlijk niks aan.
Het fijnste zou ik het vinden als we gewoon iets van een dual telefoon met één nummer abonnement zouden kunnen gebruiken. Nou ben ik zelf best in staat om een Asterisk server op te zetten maar weet niet of je dan via VOIP dezelfde functionaliteiten als via ISDN zou kunnen bieden. Als dat zou kunnen is een flat-free data abonnement een oplossing en dan gewoon mobiel VOIP'en.
Nou ben ik eerlijk gezegd heel erg benieuwd of er misschien mensen zijn die hier iets vanaf weten en of dat het gewoon mogelijk bij een telecom aanbieder.

Alvast bedankt!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Volgens mij is dit niet mogelijk.

Simpelste oplossing is om jouw toestel bij geen gehoord of in gesprek door te schakelen naar de telefoon van de mede-ondernemer. De klant merkt daar niets van en krijgt dan toch altijd iemand te spreken.

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 22:58
Ik las net iets moois van MCS & Vodafone: een combinatie van ISDN en GSM-PBX. Dit levert precies op wat ik graag zou willen alleen is het denk ik veels te duur.

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 14:16
Ik weet niet of het in Nederland bestaat, maar ik weet dat je bij Belgische providers rustig 2 of zelfs 3 simkaarten kan krijgen met hetzelfde nummer.

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

-Klimaks- schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:16:
Ik weet niet of het in Nederland bestaat, maar ik weet dat je bij Belgische providers rustig 2 of zelfs 3 simkaarten kan krijgen met hetzelfde nummer.
Ja in Nederland ook, maar je bent maar bereikbaar via 1 simkaart. En dat is de simkaart die voor het laatst op het netwerk is aangemeld.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 10:58
Ik heb er geen enkele ervaring mee, maar met Asterik schijnt het wel te kunnen:
-DarkShadow- in "Het grote Asterisk topic - Deel I"

• kiwiblade
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-12-2015
Hoe moet een netwerk nu weten op welke van de mobiele telefoons je bereikbaar bent / wil zijn? Sowieso heb je last van de periodieke location updates die maken dat het steeds een ander toestel is dat als "actief" gezien wordt. Misschien dat een huntgroup functionaliteit iets is waarmee je uit de voeten kunt?

Mark.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Kan je niet gewoon gebruik maken van doorschakelen ?
geen idee of dat mogelijk is met 2 nummer etc. maar het is misschien een idee. :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 11:37
Bij Callvoip (en andere Breezz resellers) kun je tegelijkertijd naar 2 nummers doorschakelen. Dat kunnen mobiele nummers zijn, maar goedkoper is het als het nummers van Callvoip zelf zijn. Zie de specs.
Pagina: 1