Grafische kaart gebruiken bij beeldbewerking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hoi, ik wil graag met behulp van mijn HD4870 aan videobewerking doen.
Ik heb een leuk dualcoretje dat lekker snel is, maar ik vind dat het voor mijn zin toch te weinig kracht heeft. Ik kan anders maar een stuk of twee filmpjes tegelijk maken (hij is snel dus misschien lukt mij nog wel wat meer tegelijk), maar ik heb er toch ook wel een aantal nodig. Minstens twaalf filmpjes.

Wat ik dus wil is een goed videobewerkingsprogramma.
Eisen zijn:
  • Werkt op XP (32-bits) of op een open source OS (32 of 64-bits) (dat zou dan waarschijnlijk Linux zijn), het maakt me verder niet echt uit welk OS, maar als het niet XP is dan het liefste Linux.
  • Kan gebruik maken van mijn grafische kaart
  • Kan meerdere versies van zichzelf tegelijk draaien
  • Ik kan als ik een plaatje of fragment in mijn filmpje doe dit heel kort laten duren, 5 milliseconden bijvoorbeeld
  • Systeemeisen maken niet zoveel uit, dit is een mooi gamepctje dat draait als een trein (E8400, 4GB RAM, HD4870 OC 512MB)
Verder maakt het me niet veel uit. Ik gok van niet, maar stel dat Windows Movie Maker toch voldoet, dan zijn we natuurlijk snel klaar ;)

Helaas hielp een tigtal trefwoorden googlen mij niet verder.
Je krijgt allemaal dingen met wel die woorden erin, maar niet wat ik zoek.

Ik heb verder ook niet de tijd om op ATi Stream te wachten. Schoolopdracht met deadline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, je ziet wel, hier krijg je niet veel respons op je vraag. We vinden je topic niet echt in GFX passen, dus verplaats ik hem naar Development Tools & Environments. Omdat dit toch wel een vraag over een tool is waarmee jij optimaal je video mee wil kunnen bewerken.

Dus, *slinger* en succes :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Alles wat met videokaartkracht aan de gang geslingerd moet worden hangt af van de videokaartenbakker. Is dat er niet? Heb jij pech. Je zult echt moeten wachten op ATi Stream, vanaf volgende maand beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ik denk dat dit niets gaat worden. De TS heeft geen idee waar hij het over heeft! Een plaatje dat 5 milliseconde duurt?! Een filmpje is standaard 30 fps, dat is dus 33 ms per frame.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein