Toon posts:

Asus X51R Garantie Cmos battery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Ik ben sinds vorig jaar November de eigennaar van een Asus X51R, mooi budget en mooie specificaties. Helaas is er in Januari 2008 een glas cola over de laptiop heengegaan, direct uitgezet en laten drogen. Na 3 dagen aangezet en geen probleem.

In mei dit jaar gaf de laptop problemen CMOS battery low en moest ik een BIOS wachtwoord invoeren. Dit is een bekend probleem onder deze lijn, ik kwam hier na wat zoeken achter. Ik zat op dat moment in kenia, ik de helpdesk bellen en deze gaven aan dat het inderdaad vaker gebeurde en er gewoon een nieuwe batterij in moest.

September dit jaar was ik terug in nedreland en ik heb hem vorige week dan toch echt opgestuurd omdat ik mijn systeem moest rebooten en het probleem weer naar voren kwam.

Vandaag kreeg ik een mailtje met het volgende:

Geachte Heer/ Mevrouw,

Uw product heeft een beschadiging/ defect welke niet binnen de garantie valt.

Graag de bijgevoegde chargelijst invullen ('Agree' of 'disagree'), ondertekenen en zo snel mogelijk binnen 5 werkdagen retourneren.

U zult van ons per post een factuur ontvangen nadat u de getekende chargelijst geretourneerd heeft.

Zodra uw betaling op onze rekening is gestort, zullen wij uw product indien gewenst repareren en terug sturen.

De reparatie zou dan 230 euro kosten zonder verzendkosten welke 75 bedragen terwijl de laptop 650 was.

Nou zit ik met het volgende het feit dat er vloeistof over de laptop is gegaan heeft niks te maken met de cmos batterij probleem waarvoor ik hem opstuurde, maar goed Asus beweerd het tegendeel.

Kan ik nog aanspraak maken op de garantie aangezien er veel mensen zijn die de asus laptop met dit probleem hebben opgestuurd en het dus niet ligt aan de vloeistof of is het een kansloze zaak. Ik ben nog student, dus geld is een groot issue.

Graag advies, zelf ben ik eigenlijk best wel teleurgesteld, aangezien de bijgevoegde foto alleen vlekken lieten zien op de top case en ik het gevoel heb dat ze niet eens naar het probleem hebben gekeken.

Ik ben van mening dat dit probleem lost staat van de vloeistof maar heb geen idee hoe ik het kan bewijzen

Nogmaals graag advies

Alvast Bedankt

Babe Ruth

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Moved naar SF

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 15:39

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:43:
Nou zit ik met het volgende het feit dat er vloeistof over de laptop is gegaan heeft niks te maken met de cmos batterij probleem waarvoor ik hem opstuurde.
Vloeistof+batterij=batterij defect

De rekensom is mij helder :?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56
Sowieso vragen wat er vervangen wordt voor dat enorme bedrag.

Is het probleem de batterij (knoopcel?) of een groter systeem er omheen wat voor het probleem zorgt? Eventueel voorstellen om alleen de batterij (knoopcel?) te vervangen onder vermelding van het feit dat de laptop vele maanden na het voorval perfect heeft gefunctioneerd. 't Is echter de vraag of men hiermee akkoord gaat. Aha, productiefout in mobo/powervoorziening als ik diverse bronnen mag geloven.
Mad_Demon schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:37:
[...]

Vloeistof+batterij=batterij defect

De rekensom is mij helder :?
Indien een batterij zou kortsluiten dan zou deze het niet nog maanden hebben uitgehouden. Andere vormen van corrosie zijn mogelijk maar na al die maanden niet erg waarschijnlijk.

In dit geval had je met de wetenschap van het glas cola en de wetenschap van de CMOS batterij het wellicht beter zelf kunnen fixen danwel hetkunnen regelen voor hem op te sturen ter reparatie.

Nu nog je gelijk halen kan alleen door men te overtuigen van het goede functioneren in de tijd voor het defect en dat zal niet meevallen.

[ Voor 30% gewijzigd door Rukapul op 15-11-2008 18:03 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Overigens vraag ik me af waarom je de notebook voor zoiets kleins hebt opgestuurd. Een batterij kost amper 5 euro, had deze gewoon gekocht en zelf geplaatst. Je had toch kunnen raden dat ze die vloeistof gingen opmerken, en hier moeilijk over doen?

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Het is inderdaad een productie fout dit werd door de helpdesk zelf ook bevestigd toen ik ze belde, het ligt niet alleen aan de batterij maar aan het hele moederbord, de connectie van de batterij op het moederbord schijnt niet goed te zijn in deze lijn X51.

Aangezien ik niet veel van laptops afweet en de helpdesk ook al aangaf dat het een productiefout was leek mij dat het onder garantie valt, aangezien het dus niks met de vloeistof te maken heeft.

Ik vind 230 ook inderdaad behoorlijk veel dit is zelfs excl. verzendkosten welke oplopen tot, volgens mij iets van 75 euro.
Ik heb ondertussen wel een offerte gehad en ze willen het volgende vervangen

Keyboard € 16
Topcase € 14
Moederbord €104

Plus nog 60 aan test en handling fees. plus nog btw.

Dure grap dus terwijl de laptop nu 1 jaar oud is en voor 650 euro is gekocht, vraag nu af wat ik het beste kan doen, laten fixen of iemand anders laten fixen(wat ook geld kost) en dan geen garantie??

Verwijderd

Weet iemand dan hoe je bij de batterij komt van x51r ? ik vraag dit omdat ik een laptop heb liggen ter reparatie echter niet echt kan achterhalen waar de batterij is.
Pagina: 1