Ik gebruik nu al een tijdje windows 2003 enterprise edition rc2 (kon voordelige studenten licentie krijgen), in het verleden met WAMPP. Ben nu echter overgestapt op XAMPP.
Na wat conflicten met de vorige mysql installatie werkt het nu echt ik blijf nu steken bij de virtual host configuratie. Vervelend genoeg is mijn oude configuratie gedelete tijdens de uninstall van wampp (niet op gelet, beetje stom dacht dat ik ze nog op andere pc had maar helaas).
Heb aantal tutorials bekeken en er ging een lampje branden, Echter xampp maakt het ern iet makkelijker op.
Het probleem is dat zonder virtual hosts "localhost" na het bezoeken naar localhost/xampp gaat, een handige status page. Vervolgens heb ik de mapjes "website1 website2 en website3 aangemaakt. Na een apache reboot werkt het om localhost/website1 etc of via de andere pc 192.168.1.x/website1 etc te bezoeken.
Nu wil ik website2 koppelen aan een domein. Om te oefenen even een free domain, bijvoorbeeld tijdelijk.mine.nu
Nu heb ik hetvolgende geprobeerd op basis van diverse tutorials (wampp/xampp):
Dit werkt helaas niet dan krijg ik: "Access forbidden!"
Andere poging was DocumentRoot "C:\apache\xampp\htdocs\xampp"
loste niks op behalve dat xampp wel is te zie dan, omdat als ik dan naar localhost/website3 wilde gaan ik dan een 404 kreeg.
Kan iemand zo vriendelijk zijn mij verder op weg te helpen met de configuratie?
doel:
localhost gewoon xampp menu (zodat phpmyadmin etc ook blijft werken)
website1 toegangelijk via de normale localhost/website1
website2 toegangelijk via fictief domein tijdelijk.mine.nu
website3 kan ik dan later op basis van website 2 aan een ander domein koppelen.
Hoe los ik dit op?
Na wat conflicten met de vorige mysql installatie werkt het nu echt ik blijf nu steken bij de virtual host configuratie. Vervelend genoeg is mijn oude configuratie gedelete tijdens de uninstall van wampp (niet op gelet, beetje stom dacht dat ik ze nog op andere pc had maar helaas).
Heb aantal tutorials bekeken en er ging een lampje branden, Echter xampp maakt het ern iet makkelijker op.
Het probleem is dat zonder virtual hosts "localhost" na het bezoeken naar localhost/xampp gaat, een handige status page. Vervolgens heb ik de mapjes "website1 website2 en website3 aangemaakt. Na een apache reboot werkt het om localhost/website1 etc of via de andere pc 192.168.1.x/website1 etc te bezoeken.
Nu wil ik website2 koppelen aan een domein. Om te oefenen even een free domain, bijvoorbeeld tijdelijk.mine.nu
Nu heb ik hetvolgende geprobeerd op basis van diverse tutorials (wampp/xampp):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| NameVirtualHost *:80 <VirtualHost *:80> ServerName localhost DocumentRoot "C:\apache\xampp\htdocs" </VirtualHost> <VirtualHost *:80> ServerName tijdelijk.mine.nu DocumentRoot C:\xampp\htdocs\website2 ServerAdmin xx@xx.nl ErrorLog C:\xampp\htdocs\website2\logs\error.log CustomLog C:\xampp\htdocs\website2\logs\access.log common </VirtualHost> |
Dit werkt helaas niet dan krijg ik: "Access forbidden!"
Andere poging was DocumentRoot "C:\apache\xampp\htdocs\xampp"
loste niks op behalve dat xampp wel is te zie dan, omdat als ik dan naar localhost/website3 wilde gaan ik dan een 404 kreeg.
Kan iemand zo vriendelijk zijn mij verder op weg te helpen met de configuratie?
doel:
localhost gewoon xampp menu (zodat phpmyadmin etc ook blijft werken)
website1 toegangelijk via de normale localhost/website1
website2 toegangelijk via fictief domein tijdelijk.mine.nu
website3 kan ik dan later op basis van website 2 aan een ander domein koppelen.
Hoe los ik dit op?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.