Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[frontpage] Alt teksten maken titels moeilijk leesbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 608 views

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Als je op tweakers.net browsed zonder plaatjes dan is de frontpage amper leesbaar, de teksten van de verschillende cateogrieen (zowel artikelen als meuktracker catgegorieen) lopen over de titels heen. Misschien is het makkelijk op te lossen door overflow hidden te gebruiken.

Edit:
Firefox 3.0.3, windows vista 64bit

[ Voor 7% gewijzigd door UltimateB op 14-11-2008 17:03 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

misschien heb je een screenshot, want volgens mij zit je tegen een brakke versie van de css aan te kijken ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Gewoon even plaatjes in FF uitschakelen :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ILe0fMmgtgmFCuE6DT3hd7lq/full.png

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• moto-moi

moto-moi

da's de andere optie inderdaad, blokkeert de topicstarter tweakimg.net ofzo?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 13:21

ralpje

Deugpopje

Voor het probleem niet relevant, lijkt me?
Ik doe ook wel eens browsen zonder plaatjes, omdat ik bijvoorbeeld met m'n laptop aan m'n gsm via gprs op het internet zit.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Dirk

Dirk

Inderdaad.
UltimateB schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:02:
Als je op tweakers.net browsed zonder plaatjes dan is de frontpage amper leesbaar, [...]
Wijst er duidelijk op dat hij het expres doet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• kamerplant
  • Niet online
De meuktracker is een beetje stuk, maar voor de rest ziet het er niet eens zo gek uit toch? Een optimale layout zonder plaatjes is natuurlijk niet reëel.

🌞🍃

• Dirk

Dirk

Ook de tijden bij het nieuws zijn slecht zichtbaar. En op andere pagina's zijn er nog andere dingen die overlappen. En als je die overlap met een simpele instelling kunt voorkomen, waarom niet?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:26:
Ook de tijden bij het nieuws zijn slecht zichtbaar. En op andere pagina's zijn er nog andere dingen die overlappen. En als je die overlap met een simpele instelling kunt voorkomen, waarom niet?
Of dat echt zo simpel is valt natuurlijk nog maar te bezien; het is in ieder geval geen ondersteund scenario, dus zou je ook kunnen zeggen dat degene die graag zonder plaatjes browsed zelf maar wat meer moeite moet doen dan; een simpele img { display: none; } in een user stylesheet doet namelijk ook al wonderen...

Intentionally left blank

• Dirk

Dirk

De TS geeft aan dat het misschien met een 'overflow hidden' kan. In dat geval klínkt het tenminste simpel. Zo bedoelde ik het iig richting Datafeest. Aan jullie (devvers) natuurlijk de keus of het erin komt of niet.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Begrijp dat het wellicht een niet ondersteunde weergave is. Viel me alleen erg op, zit namelijk inderdaad tijdelijk op een gsm lijntje :)

Kan begrijpen dat het wellicht te veel moeite is voor een situatie die erg weinig voor komt.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:08:
[...]

Of dat echt zo simpel is valt natuurlijk nog maar te bezien; het is in ieder geval geen ondersteund scenario, dus zou je ook kunnen zeggen dat degene die graag zonder plaatjes browsed zelf maar wat meer moeite moet doen dan; een simpele img { display: none; } in een user stylesheet doet namelijk ook al wonderen...
Aan de andere kant, als tweakimg stuck is, dan krijg je hetzelfde fenomeen.

In z'n algemeenheid: dit is natuurlijk een manco van de browsers tegenwoordig. Als een plaatje stuck is, wordt er geen rekening gehouden met opgegeven sizes en breekt de alt tekst uit de gereserveerde sizes. Een overflow: hidden gaat ook niet helpen, dus de vraag is of de alt teksten voor die delen echt relevant zijn. Het enige kan dan zijn dat een aantal iconen geen alt tekst meer krijgen (ware het niet dat je dan het volledige pad in sommige browsers ziet)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BtM909 schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:28:
Waarom zou die "stuk" zijn? Als die kapot is dan is de rest ook kapot lijkt me ;)

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 14:07
BtM909 schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:28:
[...]

Gebeurt mij nog weleens (niet jullie schuld, maar alles behalve tweakimg laadt dan)

• moto-moi

moto-moi

Erkens schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:31:
[...]
Waarom zou die "stuk" zijn? Als die kapot is dan is de rest ook kapot lijkt me ;)
andere daemon, andere weging in de loadbalancer, wat jij dus zegt hoeft niet altijd waar te zijn ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

moto-moi schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:29:
[...]

andere daemon, andere weging in de loadbalancer, wat jij dus zegt hoeft niet altijd waar te zijn ;)
Verpest het nou niet :( :P daarnaast is het jouw taak dat te voorkomen :+

Maar die alt-teksten zijn juist bedoeld voor de toegankelijkheid, lijkt me dus niet handig om die op sommige plaatsen maar weg te laten voor het geval moto-moi heeft zitten prutsen en de plaatjes niet laden :+

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Alt als toegankelijkheids-attribuut is meer bedoelt voor bijvoorbeeld screenreaders die ook geen CSS toepassen. Verder is het UA-afhankelijk wat er met alt-attributen gedaan wordt. Dat eea elkaar kan 'bijten' is niet iets dat eenvoudig op te lossen is; het afkappen van alt druist natuurlijk ook weer in tegen het hele doel van alternative content (het is dan alsnog niet echt toegankelijk).

In dit specifieke geval zijn de betreffende icoontjes al geen images meer maar background-images en wordt de tekst al met CSS 'verborgen', dus het uitschakelen van enkel plaatjes heeft geen negatieve invloed meer mbt het overlappen van teksten. Lijkt me dus sowieso opgelost, maar laat niet onverlet dat in de basis dit feitelijk een catch-22 is waar we weinig aan kunnen doen.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.