Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virtual PBX Voip hosting verhuizen nummer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me helemaal wezenloos aan het zoeken naar een voip provider waar ik mijn bestaande nummers (5) naar toe kan verhuizen en gratis kan bellen naar alle vaste nummers in nederland, zonder dat ik een telefooncentrale moet installeren.

Ik heb me laten vertellen dat ik dan een virtual PBX moet hebben, maar ik ken geen aanbieder die mijn 020-nummers kan verhuizen. Ze werken allemaal met rare 088 nummers.

Het behoud van mijn nummers is eigenlijk het belangrijkste, het gratis bellen naar vaste nummers is eerder een mooie bijkomstigheid.

Kent iemand een aanbieder die deze dienstverlening aanbiedt?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Dat ze met 'rare' 085 nrs werken is semi-verplicht. Een voip-nummer is in principe overal bruikbaar.

Een geografisch gebonden nummer mag daarom niet zomaar naar voip en willekeurig gebruikt worden(officieel).
Dat is ook de reden dat (bv) Voipbuster ineens gestopt is met uitdelen van voip-in nrs (werden op de vingers getikt)

Maar er zijn wel voipproviders die je nr kunnen porteren. Officieel mag je dat nr dan ook alleen gebruiken als je zelf in 020 gebied woont.

Bron: http://www.opta.nl/downlo...geo+versie+5+in+pdf%2Epdf

Maar bij bijvoorbeeld Budgetphone kun je gewoon je nr porteren

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 14-11-2008 17:44 ]

• Zonique
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 10:42
Met Belcentrale.nl kun je gewone lokale (ook 020) nummers krijgen. Én ze hebben een mogelijkheid om je centrale te hosten... Kijk eens op http://www.belcentrale.nl/voip/mkb.

Overigens is het opzetten van een eigen centrale ook peanuts hoor. Als je geinteresseerd bent, kijk dan eens naar all-in-one pbx-distro's zoals trixbox of elastix. Die zijn zelfs als virtual machine te downloaden, waardoor je hem binnen 1 minuut draaiend kan hebben.