Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA 64] Raar Geheugen Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:

Ik heb een erg vreemd geheugen probleem met mijn Vista 64bit systeem. Zodra ik een groot spel (COD4, NFS, UT3, RA3 etc.. wat dan ook) wil installeren loopt mijn geheugen vol tot rond de 97 a 99%.

In de task manager geeft hij dat aan, maar ik kan niet een process vinden dat daar voor verantwoordelijk is.

Normaal zit mijn geheugen rond de 40%, maar als ik dus een spel installeer loopt het langzaam aan vol.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/10db9j4.jpg

Hier onder is een screenshot van me task manager nadat het installeeren voltooid is. Er is nog steeds maar 4% vrij, maar in de processen lijst is geen task te vinden die al dat geheugen gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2ewje3o.jpg

Mijn systeem:
CPU: Q6600
MOBO: GIGABYTE EP45-DS5 (had vroeger een Asus P5KC en daar was OOK dit probleem mee)
Geheugen: 2x 2GB Kingston

Wat heb ik geprobeerd:
Formateren helpte niet, na een nieuwe install was het probleem nog steeds aanwezig. Verder werkt mijn machine perfect, ff rebooten na het installeren van een spel en alles draait als een zonnetje.

Windows defender uit werkte ook niet. Op GOT en op Google kon ik niemand vinden die ook hier problemen mee had.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:10

pistole

Frutter

File cache dat volloopt omdat het gebruikt wordt, en omdat het geheugen niet voor andere zaken nodig is?
Lijkt me niets om je zorgen over te maken...

Kijk maar naar het 'Cached' element in je eerste screenshot.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Niet voor andere zaken nodig is?

Lijkt me niet want alles word mega langzaam als me geheugen volloopt. Alles begint te happeren enzo, lijkt me niet ok. Kan echt niets doen tot ik reboot...

Verwijderd

Topicstarter
anybody?

• pistole

pistole

Frutter

zoek even verder op GoT, er is zat informatie te vinden over hoe Vista met zijn (haar?) geheugen omgaat.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar zover ik weet heeft niemand het zelfde probleem. Mijn buurman heeft de zelfde setup als ik, en hij heeft nergens last van.

• pistole

pistole

Frutter

Wat is dan precies het probleem?
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 18:23:
Lijkt me niet want alles word mega langzaam als me geheugen volloopt. Alles begint te happeren enzo, lijkt me niet ok. Kan echt niets doen tot ik reboot...
nou ja, zet superfetch enzo eens uit, wellicht dat het helpt in jouw geval?

Ik frut, dus ik epibreer

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Staan dingen als DMA op je cdspeler aan? (als je van cd installeert)
Heb je alle windows updates?
Heb je de laatste BIOS?

Draai eens memtest, misschien is je geheugen wel een heel klein beetje brak, en is hij alles aan het remappen...

Even niets...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kijk ook eens even of er nieuwe drivers zijn voor je moederbord.
lijkt wel of het geheugen het niet goed verwerkt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:30

X-DJiNn

Knooier !

Update !

Kijk hier eens

Maar deze is meegenomen in SP1

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

@X-DJiNn
TS heeft SP1 geinstalleerd staan, dus helaas gaat dat niet werken voor hem, en volgens mij is die update ook pas van toepassing als de game al geinstalleerd is en gespeeld wordt....

@TS
in de taskmanager kan je nog meer columns laten zien in de tab PROCESSES
kies hiervoor MENU -> SELECT COLUMNS (zoiets in engels, ik heb de NL vista op mn laptop :(, het is in iedergeval de laatste optie in dat menu)

daarin kan je ook meerdere geheugen columns laten zien en swap errors

[ Voor 33% gewijzigd door WPN op 17-11-2008 00:25 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

Ik zag het inderdaad. SP1 was reeds geinstalleerd. Ik kamp ook met dit probleem. Alle spellen die als ik installeer, installeer ik via een deamon "virtuele dvd-speler". Dus geef ik daar de schuld dan maar aan. Als m'n geheugen dan boven de 90% belast wordt, kan ik dit ook niet weervinden waar als het hem dan in zit. Welk proces o.i.d..

Als deamon gebruik ik powerISO maar die zal toch niet een complete dvd gaan laden in m'n RAM (6Gb)

Blijft een vreemde zaak. Het is ook alleen met het installeren.

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

Verwijderd

Topicstarter
X-DJiNn schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:33:
Ik zag het inderdaad. SP1 was reeds geinstalleerd. Ik kamp ook met dit probleem. Alle spellen die als ik installeer, installeer ik via een deamon "virtuele dvd-speler". Dus geef ik daar de schuld dan maar aan. Als m'n geheugen dan boven de 90% belast wordt, kan ik dit ook niet weervinden waar als het hem dan in zit. Welk proces o.i.d..

Als deamon gebruik ik powerISO maar die zal toch niet een complete dvd gaan laden in m'n RAM (6Gb)

Blijft een vreemde zaak. Het is ook alleen met het installeren.
Ik doe precies het zelfde. Ook via PowerISO... In XP is het geen probleem maar met vista gaat het erg fout.

Weet dus nu wel dat het probleem bij PowerISO ligt, als je na het installeren het spel un-mount krijg je je geheugen terug las ik net ergens.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 11:50 ]

• pistole

pistole

Frutter

Probeer anders eens Daemon om te installeren? Als het dan níet optreedt dan weet je zeker dat PowerISO niet deugt :)

Ik frut, dus ik epibreer

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

Volgend spel zal ik eens installeren met Deamon-tools. Ben er net weer een aan het downen en dan laat ik het even weten.

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik nu magiciso, werkt nu perfect. Het topic kan dicht :)
Pagina: 1