Is er een tool of setting in leopard waarmee ik een venster vast kan zetten op een bepaalde positie? Ik heb nu elke keer het probleem dat ik bijvoorbeeld Adium een stukje versleep en hem weer netjes terug moet zetten waar ie stond, ik zou hem graag willen 'locken' op een bepaalde positie. Kan dat?
Zoiets 
Plakken in Scripteditor, bewaren als programma, met optie 'openingsvenster' weggeklikt.
Of je kunt het ook zo maken dat het script open blijft staan, en elke keer als Adium in de achtergrond wordt gezet, het venster terugbrengt naar de ingestelde positie. Dan kun je het venster dus wel vergroten, maar klik je een ander programma naar voren dan gaat het Adium venster weer naar zijn hoekje... wacht even...
daar is tie -> benoni in "Het grote Applescripts & OSA topic"
AppleScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
| property appName : "Adium" property winBounds : {10, 20, 800, 800} on run if (exists (window 1 of application appName)) then set bounds of window 1 of application appName to winBounds end if end run |
Plakken in Scripteditor, bewaren als programma, met optie 'openingsvenster' weggeklikt.
Of je kunt het ook zo maken dat het script open blijft staan, en elke keer als Adium in de achtergrond wordt gezet, het venster terugbrengt naar de ingestelde positie. Dan kun je het venster dus wel vergroten, maar klik je een ander programma naar voren dan gaat het Adium venster weer naar zijn hoekje... wacht even...
daar is tie -> benoni in "Het grote Applescripts & OSA topic"
[ Voor 5% gewijzigd door benoni op 14-11-2008 22:31 . Reden: handleiding toegevoegd ]