Toon posts:

ontplofte batterij 'digital concepts'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
kan iemand mij vertellen, hoe ik in contact kan komen, met de eigenaar, fabrikant, importeur ect van het merk digital concepts?

Gisteravond is namelijk een batterij, van dit merk in mijn oplader (van het zelfde merk) ontploft.
De oplader zat nog geen 5 uur in het stopcontact, en waren aan het opladen.

Mijn vader, viel het ineens op dat de lampjes op de oplader uit waren, en dacht iets als 'misschien betekent dat, ze zijn vol '. Hij weet zeker dat de lampjes branden, toen de oplader in het stopcontact ging.

Toen hij beter keek, was een grote vlek op de muur zichtbaar, rotzooi op de grond, kapotte baterijen en een gesmolten oplader zichtbaar.

Ik heb al ge-google-d, maar kan niks vinden.
Ik zou graag met deze mensen in contact komen. De batterijen, accu's worden in veel winkels verkocht, maar kan verder niks over het merk vinden.

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://www.williamwortel.nl/bijlage/batt1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.williamwortel.nl/bijlage/batt2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.williamwortel.nl/bijlage/batt3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.williamwortel.nl/bijlage/batt4.jpg

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-01 14:02
wow :|

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
:o

Veel schade aan de muur?

Edit:

Lijkt op een OEM lader die onder véél meer merken wordt verkocht. Misschien even de VWA bellen/mailen/schrijven. Die houden toezicht op dit soort zaken en mijn ervaring is dat elke klacht serieus wordt onderzocht.

[ Voor 78% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 14-11-2008 14:52 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:02

AzzKickah

06-CENSORED

Weet je zeker dat die batterijen (of 1 ervan) niet op de kop in de lader hebben gezeten?

Ik zie dat het wel inderdaad oplaadbare batterijen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door AzzKickah op 14-11-2008 14:51 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:48:
Beste mensen,
kan iemand mij vertellen, hoe ik in contact kan komen, met de eigenaar, fabrikant, importeur ect van het merk digital concepts?
Waarom zou je dat willen? Voor jou als consument is er precies 1 partij om te benaderen en dat is de winkelier die je het ding verkocht hebt. Daar heb je een overeenkomst mee, die moet je aanspreken. Niemand anders hoeft naar je te luisteren en zal dat waarschijnlijk ook niet doen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Volgens mij zijn dat eerder universele merken dan dat dat bedrijf ook bestaan zou. I.e zulk soort ladertjes kom je vaak onder een ander merk tegen bij de bouwmarkt of blokker, maar dan met een ander logo of sticker.

Balen. Gelukkig is er niet iets serieus in de fik gevlogen ;)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 19:58

The Third Man

The Third Jellyfish

Melden bij de http://www.vwa.nl ? Je moet echter wel weten waar je hem gekocht hebt. Zij hebben de meeste kans om erachter te komen waar die dingen vandaan komen en zij houden dit soort klachten bij zodat ze zelfs de producten uit de handel kunnen nemen.

De fabrikant zelf contacteren heeft volgens mij 0,0 zin, die denken gewoon 'ow' en klikken op Verwijderen.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik lees op amazon.com een soortgelijk verhaal van een user waarvan de batterijen de lucht in zijn gegaan. Het product valt niet meer te bestellen dus wellicht zijn ze al wel op de hoogte.

http://www.amazon.com/review/product/B00007KFT2

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
burne schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:50:
[...]

Waarom zou je dat willen? Voor jou als consument is er precies 1 partij om te benaderen en dat is de winkelier die je het ding verkocht hebt. Daar heb je een overeenkomst mee, die moet je aanspreken. Niemand anders hoeft naar je te luisteren en zal dat waarschijnlijk ook niet doen.
Misschien om te zorgen dat ze een terugroepactie/onderzoek kunnen starten?

'tuurlijk wil je dat je eigen schade vergoed wordt, maar lijkt me wel zo humaan & netjes als je mogelijk soortgelijke gevallen bij anderen kunt voorkomen door de fabrikant/importeur zelf op de hoogte te stellen zodat die actie kunnen ondernemen
(misschien dat de winkelier het weer vertelt aan zijn leverancier, en die weer aan de importeur etc., maar ja, assumption is the mother of all fuck ups).

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Volgens mij hoort het bij Sakar:
http://www.sakar.com/thumbnails.aspx?categoryid=138
Brands:
*
Crystal Optics
Digital Concepts
iConcepts
Maximo
Tokina

[ Voor 52% gewijzigd door Kixtart op 14-11-2008 15:01 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
@F4T4L_3RR0R: De schade aan de muur valt reuze mee. Er is nu nog maar een licht vlek zichtbaar.

@AzzKickah: volgens mijn vader branden alle lampjes op de oplader. dat bekent dus dat de contacten op de goede plek zaten, en dat dus de batterijen goed in de oplader zaten. Ik heb wel begrepen, dat bij de constatering hiervan, geen van de lampjes meer brande. Dat lijkt mij een een zekering ofzo die in de oplader is doorgebrand. Dat is idd geval een goede zaak.

@burne: zoals 'Iva_Bigone' al meld in zijn bericht, zou ik graag in contact komen met de leverancier, om te kijken of dit meer of vaker kan voorkomen (of al voorgekomen is). De winkel is idd mijn aanspreekpunt, dat klopt.

@Kixtart: wow, dat is een knap staaltje zoekwerk :) dankjewel

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Die lader is wel erg bout trouwens. Volgens mij zit er niet meer in dan een paar weerstandjes om de stroom te begrenzen.

Ding let helemaal niet op spanning o.i.d., en batterijen worden ook nogal warm in deze lader.

Ik heb niet precies hetzelfde type, maar wel iets wat bijna hetzelfde is.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:39:
@AzzKickah: volgens mijn vader branden alle lampjes op de oplader. dat bekent dus dat de contacten op de goede plek zaten, en dat dus de batterijen goed in de oplader zaten. Ik heb wel begrepen, dat bij de constatering hiervan, geen van de lampjes meer brande. Dat lijkt mij een een zekering ofzo die in de oplader is doorgebrand. Dat is idd geval een goede zaak.
Ik zie dat bij de ontplofte batterij het omhulsel (de opdruk) voor een groot deel is weggesmolten. Dat kan natuurlijk van een steekvlam komen, maar het kan ook zijn dat de batterij eerst heel erg heet is geworden en dat daarom het omhulsel gesmolten is.
In geval van dat laatste: vandaar mijn vraag of ie er misschien op de kop in heeft gezeten, maar als alle lampjes brandden.... ja dan weet ik het ook niet eigenlijk...

Wanneer was de lader (incl. batterijen (waren die bijgeleverd?)) gekocht?

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Als je dat ding retour brengt naar de verkoper, krijg je wellicht een nieuwe mee, pleuren ze de kapotte in de Kliko en besteden er verder geen aandacht meer aan.

Als je contact opneemt met de fabrikant/importeur kunnen deze twee dingen doen:

1) Handelen in eigen belang, jou een nieuwe sturen en alles voor de rest stilzwijgen.
2) Handelen in het belang van de consument. Dus alle apparaten terugnemen, met alle bijkomende kosten zoals advertenties en logistiek.

Wat je het beste kan doen is de Voedsel en Waren Autoriteit inlichten over deze kwestie. Dan weet je 100% zeker dat er in het belang van de consument gehandeld (moet) word(t)(en).

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Hmm, ik heb ongeveer 2 jaar geleden ook een setje van die batterijen gekocht. Ik had (bij de Mediamarkt) een fototoestel gekocht en daar moest ik natuurlijk ook een paar batterijtjes bij...Ik weet niet meer of ik er toen ook een lader bij had gekocht...

Na een paar weken merkte ik dat er bij 1 batterij allemaal bruine smurrie op de polen zat. Ik heb die batterij toen gelijk weggegooid, maar de andere batterijen gebruik ik nog steeds. Een tijdje geleden heb ik ook een set GP (2700mAh) batterijen aangeschaft inc lader, dus de Digital concepts (2300mAh?) worden niet al te vaak meer gebruikt. Misschien moet ik die maar gewoon weggooien...

Ik lees net de reviews op Amazon.... Die batterijen gaan vanmiddag nog de deur uit!! :X

[ Voor 7% gewijzigd door Paling1 op 14-11-2008 16:17 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Paling1 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:12:
Ik lees net de reviews op Amazon.... Die batterijen gaan vanmiddag nog de deur uit!! :X
Wel netjes in de batterijen-emmer bij de supermarkt, fotozaak etc of andes bij het KCA, toch?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

burne schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:07:
[...]

Wel netjes in de batterijen-emmer bij de supermarkt, fotozaak etc of andes bij het KCA, toch?
Ik gooi ze altijd netjes in mijn prullenbak.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 09:44
[...]

Zoiets is het leukst:
http://legebatterijen.nl/pages/home-consumenten.aspx ;)

[ Voor 14% gewijzigd door GoldenBatt op 14-11-2008 17:19 ]

Specs!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:14:
[...]

Ik gooi ze altijd netjes in mijn prullenbak.
Dat is beter dan op straat, maar verre van 'netjes'

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

De rooie chemo-bak dan?

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

[...]

Haha dat komt goed hoor! Ze liggen inmiddels in de baterijenbak van de supermarkt! 8)

Van de week maar eens een extra setje GP's scoren...
Pagina: 1