Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote desktop op XBMC 2 sessies....

Pagina: 1
Acties:

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:13
Ik heb een Windows Vista PC waar ik XBMC windows versie heb opgezet. Echter staat hier ook gewoon mij mail en andere programma's op die ik gebruik. Deze pc is aangesloten op een plasma scherm ivm media center. (XBMC)

Is het mogelijk om deze computer over te nemen met een laptop en XBMC toch gewoon te laten draaien op het plasma scherm, dus dat ik op de achtergrond een andere sessie of iets dergelijks heb.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke versie van Vista heb je eigenlijk? Normaliter kan je 2 remote sessies hebben + 1 console sessie.

Zoals je niet op naar de console connect, moet je er niks van zien op je plasma scherm* :)

* uiteraard afhankelijk van de Vista versie

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• snifrrr
De vista versie die op de HTPC staat is Vista Ultimate, echter ik gebruik een laptop met Windows XP erop.

Als ik op dit moment een RDP verbinding opzet dan komt er op het plasma scherm weer het aanmeld scherm waar je het wachtwoord in moet vullen.
Een dubblele sessie wordt dus niet geaccepteerd.

Hoe dit op te lossen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Volgens mij kan dit niet, correct me if I'm wrong. Dit kan alleen met een Terminal Server, niet op een reguliere XP/Vista installatie.

• snifrrr
Heb het ondertussen werkend met de vervanging van een DLL.

Echter heb ik nog een aanvullende vraag. Is het mogelijk om de PC op te laten starten waaraan het plasma scherm hangt met de gebruiker, zodat XBMC standaard daar gestart wordt.

Er zit wel een wachtwoord op het windows profiel.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

snifrrr schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 19:55:
Heb het ondertussen werkend met de vervanging van een DLL.

Echter heb ik nog een aanvullende vraag. Is het mogelijk om de PC op te laten starten waaraan het plasma scherm hangt met de gebruiker, zodat XBMC standaard daar gestart wordt.

Er zit wel een wachtwoord op het windows profiel.
Vroeger had je TweakXP, daarin kon je aangeven automatisch door te loggen met een account/wachtwoord. Wie weet is er ook zoiets voor Vista :)
Pagina: 1