Raid 1 rebuild Rocketraid 2310 en pc gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• deKeyzer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-01 01:34
Mijn rocketraid 2310 heeft 2x WD 500Gb en 2x WD 250Gb. Voor elk van de array´s heb ik nu 1 keer het bericht gehad dat ze degraded waren. Het rebuilden van de arrays in het management console gaat goed en uit de diagnose van de disks bleek dat er verder niets aan de hand is met de schijven.
Ik heb geen idee waarom de array´s degraded raken.

Het rebuilden van die 500Gb array neemt behoorlijk wat tijd in beslag. Ik heb de user guide van Highpoint en de help file van het management console doorgenomen maar kreeg geen uitsluitsel over de volgende vragen:

Kan ik tijdens het rebuilden mijn pc blijven gebruiken? Ook de partities die deel uitmaken van de array die rebuild worden?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31

M2M

medicijnman

je kunt je pc blijven gebruiken, maar het rebuilden gaat een stuk langsamer.

als het goed is wordt er een exacte kopie gemaakt van de ene schijf, naar de andere schijf. Als op de originele schijf partities staan, dan worden die gewoon naar de andere schijf meegecopierd. (Teminste, voor zover ik weet... :))

en 500 GB copieren kost nu eenmaal tijd. Stel dat het met 50 MB per seconde gaat, dan zit je nog 10000 seconden te wachten (als de schijf gevuld is teminste), is ongeveer 2 uur en 3 kwartier.

[ Voor 23% gewijzigd door M2M op 14-11-2008 14:51 ]

-_-

• deKeyzer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-01 01:34
Dank voor de snelle reactie. Dat is een best prettige eigenschap van RAID :). Beide arrays moeten rebuild worden en dat duurt zo´n 8 uur.

Om het helemaal helder te krijgen:
Je kan dus data wegschrijven naar partities van de array terwijl die rebuild wordt?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:54

John2B

I Love RAID5..!!

Ja, je kan data lezen en schrijven naar partities van de array terwijl die rebuild wordt...Mooi he RAID.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship