Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14
Hallo,
Ik ben al enige tijd in bezit van een: Belkin N Wireless Modem Router (art nr. F5D8633DF4A).
Helaas werkt het ding niet naar behoren.
Iedere keer als een pc/laptop draadloos wil inloggen kan deze slechts een beperkte verbinding tot stand brengen (alleen lokaal, geen internet).

Om toch verbinding te krijgen moet ik hetvolgende doen: Draadloze netwerkverbinding verbreken en dan verbinding maken met mijn netwerk. Dan werkt het weer, totdat ik de pc/laptop opnieuw opgestart heb.

Dit heb ik bij alle laptops bij mij in huis, dus het kan niet aan de laptop liggen.
Ook heb ik een maandje geleden het zelfde type modem router gewisseld in de winkel, het probleem blijft.
De laptops werken bij andere netwerken wel automatisch juist (bij schoonouders, school, opa en oma)

Gek genoeg: De iphone en ipod touch hier hebben hier beide geen probleem mee.

Wat moet ik doen? Heb ik een instelling verkeerd? Mijn garantie in de winkel is voorbij, echter belkin bied lifetime warranty misschien kan ik bij hen een andere modem router krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51

lordsnow

I know nothing

Probeer eerst eens WPS uit te schakelen in de modem/router:
- open http://192.168.2.1
- klik op Wi-Fi Protected Setup
- klik op Submit als er om een wachtwoord gevraagd wordt
- op de volgende pagina, schakel WPS uit, en klik op Apply Changes

Als het probleem niet is verholpen, probeer een firmware update:
http://www.belkin.com/uk/...633uk4A&aid=9464&scid=314

Trouwens, als je een "beperkte verbinding" hebt kan het ook aan de kwaliteit van je draadloze verbinding liggen:
- open de 192.168.2.1 pagina
- klik op Channels & SSID
- kies een ander Wireless Channel
- klik op Apply Changes

Experimenteer met de Wireless Channel optie indien nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door lordsnow op 14-11-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14
Jij bent geweldig, ik heb defirmware update gedaan en het werkt (zo lijkt het tenmindste)

WPS was voor de firmware update niet aanwezig dus dat kon het niet zijn.
Channel zou eigenlijk ook niet kunnen, aangezien ik vol bereik had/heb.

Het gekke is dat de router zelf een functie heeft firmware updates te vinden en deze nooit iets aangaf (mijn firmware was van 2007/nov) maargoed het werkt, deze mag op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51

lordsnow

I know nothing

"Het gekke is dat de router zelf een functie heeft firmware updates te vinden en deze nooit iets aangaf (mijn firmware was van 2007/nov)"

De router gaf niks aan, aangezien het een "pre-release firmware" betreft :)