Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista x64] Asus laptop geeft error na installatie 64bit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag.

Ik heb sinds kort een Asus X70KR-7S082C in mijn bezit (ook wel bekend als de F7KR).
De laptop heeft een AMD Turion64 X2 processor (2.1Ghz) en standaard 4GB intern geheugen.

De laptop wordt geleverd met Vista Home Premium 32bit, maar omdat er 4GB intern geheugen in zit, wou ik er graag de 64bit versie op hebben.

De installatie ed ging goed, en na de installatie kon ik ook van alles doen in Windows (verkenner etc).
Echter, na een keer opnieuw opstarten, komt de laptop met een groot wit scherm, met enorme letters ERROR (in het rood), en dan is er niets anders mogelijk de de laptop uit te zetten door de aan/uit knop lang in te houden. De melding die hij bij de error geeft, was "Could not open C:\Recovery.dat". Het bestand staat wel op de c: schijf.

Waarom hij hier naar vraagt weet ik niet, maar ik heb dus de recovery disk van Asus er overheen gedraaid, en toen draaide de laptop weer zoals het hoord, maar dan weer met de 32bits versie..

Ik heb inmiddels met Asus gebeld, maar ze ondersteunen geen 64bit als het niet werkt :? Op de website staan wel drivers voor 64bit, dus dat mag het probleem niet zijn.

Is er toevallig iemand die dit probleem bekend voor komt en hier een oplossing voor heeft?
Via google kom je namelijk veel van zulke problemen tegen, maar geen oplossingen |:(

Alvast bedankt!

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:30

X-DJiNn

Knooier !

Heb hier niet veel ervaring mee. (ASUS LAPTOPS)

Maar op Internet en wel hier lees ik dat de boatloader nog wel eens het probleem kan zijn als je 64 bits OS wilt gaan installeren.

Dus alle partities er maar af mikken lijkt me. (had ik waarschijnlijk meteen al gedaan. Heb het niet zo op pre-installs.)

Succes

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

Verwijderd

Topicstarter
X-DJiNn schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:52:
Heb hier niet veel ervaring mee. (ASUS LAPTOPS)

Maar op Internet en wel hier lees ik dat de boatloader nog wel eens het probleem kan zijn als je 64 bits OS wilt gaan installeren.

Dus alle partities er maar af mikken lijkt me. (had ik waarschijnlijk meteen al gedaan. Heb het niet zo op pre-installs.)

Succes
thnx, dat was het inderdaad :) alle partities weg gegooid en toen liep ie vrolijk verder :) _/-\o_