Toon posts:

upgrade cpu + geheugen lagere score 3d mark

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi heb laatst mijn singel core intel pentium 3.0 geupgrade naar een amd athlon x2 4800+ processor(ook van moederboard veranderd dus)
En 2x ddr 800 reepjes van kingston 4gb in totaal.

Maar toch is mijn score lager,
Eerst was mijn benchmark score 8879
en bij mijn nieuwe systeem 7999.
Dus nu vroeg ik me af waar het aan ligt,
Verder is het besturingsysteem hetzelfde gebleven,
Namelijk Windows xp 64 bit.

Graag bedankt voor jullie hulp,

Ps nog een vraagje,

Ik heb dus 2 reepjes van het zelfde merk geheugen en zelfde snelheid etc,
Maar toch pakt mijn moederboard het niet als dual channal terwijl ik ze wel allebij in de zelfde kleur heb gedaan. en hij word ook nog eens aangegeven in de bios als 667 mhz geheugen.
Dit is het moederboard dat ik gebruik.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is verstandig je systeem eens te herinstalleren, als je dat niet gedaan hebt is het logisch dat je een stuk minder performance hebt.
Doe eerst eens een reinstall.

Voor wat betreft dual channel, kijk even hoe het zit met het gebruik van de kleuren, of je nu 2 dezelfde moet hebben, of verschillende.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-05 19:40
Bij een moederbord van MSI moet je 2 verschillende kleuren gebruiken, een oranje en een groene dus. Ik heb dit ook bij mijn K9N NEO V3

[ Voor 29% gewijzigd door Stefanovic45 op 14-11-2008 13:45 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:32:
Het is verstandig je systeem eens te herinstalleren, als je dat niet gedaan hebt is het logisch dat je een stuk minder performance hebt.
Doe eerst eens een reinstall.

Voor wat betreft dual channel, kijk even hoe het zit met het gebruik van de kleuren, of je nu 2 dezelfde moet hebben, of verschillende.
heb ik gedaan maar de score blijft hetzelfde.

En ik ga dat met dat geheugen proberen maar dat verklaart nog steeds niet dat ie maar 667 mhz van de 800 leest.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 13:59
Welke versie van 3d mark draai je? Volgens mij hadden oudere versies nog geen multi-core ondersteuning en dan is een P4 3.0 GHz misschien wel sneller in die benchmark dan een x2 4800+ (2,5GHz). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het in spellen ook zo is. Nieuwere spellen hebben vrijwel altijd multi-core ondersteuning. Ga nooit teveel op een benchmark af...

edit:
Ik neem voor het gemak even aan dat je een P4 3.0 GHz bedoelt en niet een Pentium 3

[ Voor 12% gewijzigd door lammert op 14-11-2008 14:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:52:
En ik ga dat met dat geheugen proberen maar dat verklaart nog steeds niet dat ie maar 667 mhz van de 800 leest.
Dat ligt gewoon aan de instellingen in de bios. Check dat in elk geval eerst eens goed, voordat je het in een topic vraagt.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Kijk eens met CPU-Z (Onder het tabblad SPD) welke snelheden bij welke timings je geheugen ondersteunt.
Onder het tabblad Memory kun je zien kun je zien op welke snelheid het geheugen draait en welke timings gebruikt worden.
Als in BIOS het geheugen op "Auto" staat (Zowel snelheid als timings) dan kan het zijn dat automatisch strakkere timings en een lagere snelheid aangenomen worden, met de gegevens uit CPU-Z kun je dat dus handmatig invoeren, let ook even op de spanning.

Verwijderd

Topicstarter
@lammert ik draaide 3dmark03 maar welke versie ondersteunt hij dan wel,

@killorBE ik kijk vanavond wel effe als ik thuis ben.

Maar alvast bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 15:17 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

als je van moederplank switched is het verstandig, aan te raden en vaak een noodzakelijkheid om je OS opnieuw te installeeren. ALs je nog een partie zonder OS hebt, is het misschien en idee om even een uurtje te besteden aan het installeeren van een tweede windows XP install... Zet de drivers er op, slinger 3dmark aan en check de score nogmaals.

-_-

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

KILLorBE schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:29:
Kijk eens met CPU-Z (Onder het tabblad SPD) welke snelheden bij welke timings je geheugen ondersteunt.
Onder het tabblad Memory kun je zien kun je zien op welke snelheid het geheugen draait en welke timings gebruikt worden.
Als in BIOS het geheugen op "Auto" staat (Zowel snelheid als timings) dan kan het zijn dat automatisch strakkere timings en een lagere snelheid aangenomen worden, met de gegevens uit CPU-Z kun je dat dus handmatig invoeren, let ook even op de spanning.
De timings en snelheid waarop het geheugen daadwerkelijk gespecificeerd is, hoeft geeneens in het SPD te staan. Dus gewoon handmatig de instellingen doen zoals de fabrikant gespecificeerd heeft. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 16:09

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:17:
@lammert ik draaide 3dmark03 maar welke versie ondersteunt hij dan wel,

@killorBE ik kijk vanavond wel effe als ik thuis ben.

Maar alvast bedankt voor jullie reacties.
euhm 3dmark05, 3dmark06 of 3dmark vantange, 3dmark(20)03 is al bijna 6 jaar oud!

We do what we must because we can.

Pagina: 1